Відповідно до закону "Про судоустрій та статус суддів" судді місцевих судів, що підтвердили кваліфікацію з 1 січня 2019 року мають отримувати винагороду у розмірі 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, а судді апеляційних і вищих спецсудів - 40 прожиткових мінімумів. Однак прикінцеві положення проекту Держбюджету-2019 передбачають припинення на 2019 рік дії цієї норми закону.
Реформа правосуддя, що триває в Україні, передбачає підвищені вимоги до суддів, коли вони мають стати більш публічними, щорічно декларувати статки та подавати декларацію родинних зв‘язків і доброчесності, пройти кваліфікаційне оцінювання на відповідність займаній посаді, щоб продовжити працювати. Тим, хто готовий працювати на нових умовах держава натомість запропонувала суттєве підвищення суддівських винагород. Поетапно, починаючи з 2017 року і до 2020 вона має зрости з 15 до 30 прожиткових мінімумів для суддів місцевих судів і з 25 до 50 прожиткових мінімумів для суддів апеляційних та вищих спеціалізованих судів.
Коли ми закладали в закон «Про судоустрій та статус суддів» цю норму, виходили з того, що саме гідна оплата праці суддів є одним з факторів їхньої незалежності. Судді, які не побоялися змін і залишились працювати, проходять чи вже пройшли кваліфікаційне оцінювання на відповідність займаній посаді, виконали свої зобов‘язання.
І держава також має дотримуватись своїх зобов‘язань та забезпечити передбачене законом підвищення суддівських винагород, гарантуючи таким чином стабільність проведення розпочатої реформи правосуддя. Тому норма, що передбачає «замороження» суддівських зарплат при доопрацюванні проекту Держбюджету-2019, має бути переглянута і за жодних умов не можна ухвалювати її у нинішній редакції.