Корисні сайти для звернень

Що робити, якщо біля будинку величезна яма, а на виїзді з села утворилося сміттєзвалище? Писати звернення до місцевої влади! Ще декілька років тому звернення потрібно було відправляти або особисто, або поштовими листами. Зараз часи змінилися, як і ЗУ “Про звернення громадян”, в який додали пункти про можливість надсилання звернення електронним способом (звернення надруковане у ворді), в тому числі через колл-центри. Єдиний виняток — Держпродспоживслужба, адже їм потрібно відскановане звернення з підписом. Електронні скриньки для звернень можна знайти у розділі “контакти” на сайтах органів виконавчої влади.

Також я користуюся декількома он-лайн сервісами, які дозволяють залишати звернення і вирішувати певні проблеми. Про них і розповім далі.

Урядовий контакт-центр

Якщо ви не маєте часу шукати електроні пошти для звернень або контролювати строки надання відповіді, при цьому ви хочете залишити звернення чи скаргу — для вас є чудова альтернатива. Є сайт - Урядовий контактний центр або ж їхній безкоштовний телефонний номер 1545.

Особисто я користуюся електронним кабінетом сервісу. Адже я тоді не залежу від операторів і чекати на лінії не потрібно. Оператори протягом дня реєструють звернення та надсилають відповідним виконавцям. Вам одразу видно реєстраційний номер та дату, також орган куди надіслано звернення. Відповіді з органів вантажиться на сайт та паралельно відправляються вам листом на вказану поштову адресу. Звернення можна надсилати у місцеві, сільські, обласні адміністрації, міністерства та служби не залежно від територіального місцерозташування. Побачивши порушення в Крижополі, ви будучи мешканцем Маріуполя залишаєте звернення, і його виконують так само, якщо б це залишив звернення крижопілець.

Вам потрібно лише дочекатися відповіді.

Як показує моя практика, звернення на УКЦ є ефективними. Близько 80% звернень мали позитивний результат.

Перше моє звернення, що дало віру в себе - було прохання встановити знак на в’їзді в село. Через певний час його поставили, про що я вже писав у блозі.

За два роки я залишив 192 звернення з різних питань: сміттєзвалища в селі, жахливого стану архітектурних пам’яток в Хмільнику, порушень під час подорожі залізницею. При цьому близько 80% звернень закінчилися перемогою - потрібні для виконання звернення заходи були здійснені. На виконання інших 20% - потрібне було додаткове фінансування.

1551

Для киян є сервіс, запущений ще колишнім мером Черновецьким, за допомогою якого можна залишити звернення щодо побачених вами проблем в Києві на сайті або ж за номером 1551 (з мобілок - платно). Даний сервіс ефективний для локальних проблем: замінити лампочки, прибрати сміття, зробити вологе прибирання під'їздів, поставити загородження - звернення на даний сервіс ефективні. Разом з тим, для більш глобальних проблем, або проблем, які не є в компетенції місцевої влади (наприклад робота дільничого), варто звертатися на урядовий контакт центр або до місцевих депутатів.

Після виконання звернення, заявнику (тобто, вам) надається 14 днів для підтвердження або спростування виконаних робіт. Якщо ж роботу не виконали або виконали не якісно, і ви це вкажете, то виконавці можуть отримати догани.

В залежності від порушеного питання, результативність даного сервісу складає близько 70%. У випадку, якщо проблему не вирішили через 1551, тоді варто писати на урядовий контакт центр. А після відповідей з контакт центру йти до місцевого депутата,щоб той робив свої звернення.

Екомапа

У 2016 році Міністерство екології розробило електронну карту, а потім і мобільний додаток — Екомапію. На сайті ви вказуєте, де бачили сміттєзвалище та підгружаєте його фото (за бажанням). Система сама визначає, кому належить дана ділянка, і автоматично надсилає звернення місцевим адміністраціям. Місцеві адміністрації або самі прибирають дану ділянку від сміття, силами комунальників або ж зобов'язують до цього балансоутримувачів. Під час використання мобільного додатку - програма за GPS координатами автоматично помічає сміттєзвалище і направляє його виконавцям.

Після виконнаня вашого звернення вам телефонуватимуть з проханням підтвердити виконання або ж уточнюватимуть де знаходиться сміттєзвалище. Єдиний мінус карти - вручну звернення не закриваються, а продовжують бути невиконані, якщо виконавець не закриє сам їх .

Майданчик електронних закупівель Prozorro

Дитині в школі дали найдешевші сосиски, які навіть собака їсти не захотіла? Бабки у під'їзда розповіли, що прибудинкову територію не будуть асфальтувати, бо гроші вкрали?

За допомогою системи Prozorro можна подивитися, які договори уклала ваша міська чи сільрада, та що закупила лікарня, куди ви плануєте піти зробити рентген.

Як показує єдиний судовий реєстр, чиновники скоюють банальні злочини і не дуже їх приховують. Найбільш розповсюджені злочини чиновників: виділення та проплати робіт з ремонту дороги, утеплення будинку, садочку, але самі роботи ніхто не виконував. Завдяки Prozorro ви зможете бути тим громадянином, хто змусить нехорошого чиновника не красти гроші, а виконати роботи. За це вас любитимуть усі жителі будинку чи батьки дітей садочку :)

Коли виявите невиконані роботи за допомогою Prozorro, варто написати в Упрвління Захисту Економіни (або напряму у відділ поліції) та на урядовий контакт-центр в довільній формі з викладенням фактів, фотографій.

Окремо зазначу, що відповідно до закону, усі закупівлі до 50 тисяч можуть не вноситися в систему, а в закупівлях до 200 000 грн. — має укладатися звіт.

Єдиний веб-портал використання публічних коштів: Edata

Нині усі держкомпанії та структур зобов’язані публікувати свої проплати на Edata. А отже, можна, можна подивитися за що платять чиновники, які вас цікавлять. Наприклад, можна дізнатися чи ваш викладач з фізики платить аліменти з заробтної платні.

Наприклад проплати на Edata за комп’ютери:

А сам договір є в системі Prozorro:

Поєднавши ці два сервіси, ви можете подивитися, що закупили, на яку суму та коли за ці товари було сплачено. Якщо по даним Prozorro роботи мали виконати або ж закупити товар, по Edata здійснена проплата, а насправді нічого не зробили - пишіть тоді в поліцію та депутату, нехай реагують.

Facebook

Окремим пунктом он-лайн сервісів йдуть соцмережі. Звісно, на кожну вашу публікацію ніхто не реагуватиме, та і для кримінального провадження потрібна заява. Але бувають вийнятки, коли шум та прискіпливість відміняє непотрібні закупівлі або ж виконуються потрібні роботи. Наприклад, асфальтують яму, міняють в будинку труби, тощо.

Одним з позитивних прикладів я можу навести ситуацію, коли Оріхівський відділ культури і туризму хотіли закупити у бібліотеки книги про російських “ворів”. Саме шум у ФБ, дозволив збити на низькому старті цю закупівлю.

Пам’ятайте, що вкрадені бюджетні кошти - це ваші власні кошти, які ви б могли витратити на поїздку в Канаду чи новеньку машину, а тому залишайте звернення. Пресувати поганих чиновників - цікаво!

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram