Частка жителів Російської Федерації, які перейшли на дешевші товари, сягнула рекордних 70%.
Про це повідомляє агентство РБК за даними дослідження "Потребительский индекс Иванова", проведеного Sberbank CIB.
Як наголошують, незважаючи на відновлення падіння курсу рубля, росіяни не скуповують продукти і непродовольчі товари "про запас", намагаючись урятувати рублеві заощадження від девальвації. Вони скорочують витрати навіть у період передноворічних розпродажів.
Sberbank CIB оцінив вартість святкування Нового року на одну людину в 7 тис. руб., що на 1,4% менше від рівня 2014 року. Причому перед святом росіяни тепер більше відвідують магазини, ніж раніше, щоб знайти вигіднішу ціну.
"Чутливість до рівня цін сягнула абсолютного максимуму в 75%, і покупці прагнуть вибирати найвигіднішу пропозицію. Якщо 2014 року із цією метою вони відвідували магазини 2,3 торгової мережі, то цього року число мереж збільшилося до 2,6", - наголошено у звіті Sberbank CIB.
Аналітики особливо наголосили, що покупці частіше заходять у магазини великих торгових мереж ("Ашан", "Лента", "Магніт" і т. д.) у пошуках товарів, що продаються в рамках рекламних акцій. Майже половина клієнтів (44%) зараз приходять у магазини виключно по такі товари.
Згідно з опублікованими раніше даними Росстату, в листопаді 2015 року оборот роздрібної торгівлі скоротився в річному вимірі на 13,1%, що стало найгіршим результатом за останні 20 років. При цьому продажі непродовольчих товарів, на яких люди заощаджують насамперед, знизилися відразу на 14,6%.
Як повідомляли, більшість росіян відчули різке зростання цін на продукти перед Новим роком. Із традиційних продуктів для новорічного столу найбільше подорожчали алкогольні напої. На другому місці опинилися мандарини та інші цитрусові. Слідом ідуть решта фруктів, яйця, овочі та кондитерські вироби.