У коридорах російської влади знову активно обговорюють ідеї розробки вітчизняного автомобіля для перших осіб держави. "Проект отримав робочу назву "Кортеж", оскільки йдеться не про одну модель, а про декілька, в тому числі машини супроводу", - зазначили опитані виданням представники профільних міністерств і відомств.
Прес-секретар управління справами президента (УДП) Віктор Хреков підтвердив, що, відповідно до доручення президента, "питання про розробку автомобіля для перших осіб опрацьовують".
При цьому мова про серійне виробництво представницьких машин, для якого "необхідно фактично з нуля розробити власну платформу, дизайн і сформувати компонентну базу".
"Очевидно, що російських виробників, у яких є потенціал для розробки легкових машин представницького класу, небагато", - відзначає одне з джерел. Проектом може зайнятися або ОАМО ЗІЛ, або група ГАЗ, які в радянський час випускали "членовози" - автомобілі "Чайка" та ЗІЛ (від ЗІЛ-111 до ЗІЛ-41047).
Нагадаємо, ЗІЛ припинив складання легкових представницьких машин 2002 року. Невелику партію було зібрано лише 2010-го для параду на Червоній площі. Однак у списку продукції, що випускають, на сайті заводу й досі числиться седан вищого класу ЗІЛ-41041. "Чайки" на ГАЗі теж давно не випускають. А 2010 року ГАЗ припинив і збірку автомобілів Volga Siber, на які раніше передбачали пересадити російських чиновників середньої ланки.
За оцінками аналітика Михайла Пака з "Атона", якщо мова піде про декілька моделей преміальних машин, які будуть складати "Кортеж", то на розробку платформи для них із нуля і запуск виробництва може знадобитися близько € 1 млрд. Нині російські чиновники їздять в основному на Mercedes, BMW і Ford - "якщо перед російськими автовиробниками буде поставлено мету домогтися такої ж якості, то сума може зрости", зазначає М. Пак. Наразі весь обсяг субсидій російським автозаводам до 2015 року, закладений у бюджет, становить близько 30 млрд руб.