ГоловнаСуспільствоЗдоров'я

В українських лікарнях функції головлікаря поділять на дві посади - МОЗ

Замість одного керівника з усіх питань в медичних установах з'являться адміністративні та медичні директори.

В українських лікарнях функції головлікаря поділять на дві посади - МОЗ
Фото: Макс Требухов

Міністерство охорони здоров'я України пропонує скасувати посаду головлікарів у лікарнях, ввівши замість цього дві керівні посади - адміністративного директора, який керуватиме справами лікарні, і медичного директора, відповідального за лікувальний процес.

Про це повідомляє прес-служба МОЗ.

Пропозиція міститься в проекті змін у довіднику медичних професій, який зараз запропонований для громадського обговорення. "Зараз всі функції - і адміністративні, і медичні - в українських медичних установах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконують два фахівці - генеральний директор займається основними адміністративними питаннями, а медичний директор керує всі ма медичними процесами. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема в багатьох країнах-членах Європейського Союзу. З січня 2019 року такий механізм буде і в Україні", - йдеться у повідомленні..

Проект змін вводить нову посаду медичного директора, чітко розмежовує функції директора та медичного директора, вводить критерії для керівників закладів охорони здоров'я національного, обласного та районного рівня, а також визначає освітні вимоги до директора, робота якого пов'язана з організацією лікувального процесу. Детально про проект.

Згідно з документом, генеральний директор медичного закладу буде займатися питаннями господарської діяльності, керувати виробничо-господарською і фінансово-економічною діяльністю установи. У його функції входить стратегічне планування та формування бюджету, координація роботи закладу, аналіз економічної ефективності, організація роботи структурних підрозділів, залучення коштів на інвестиційні потреби тощо.

До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець. З 2022 претенденти на таку посаду обов'язково повинні мати освіту за спеціальністю "Управління і адміністрування".

Посада медичного директора вводиться в довідник з 2019 року. Функції цього директора будуть стосуватися виключно медичних питань, зокрема:

  • розроблення і впровадження системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
  • організація надання пацієнтоорієнтованих послуг;
  • координація зовнішньої і внутрішньої взаємодії підрозділів установи охорони здоров'я;
  • організація безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
  • впровадження сучасних методик діагностики та лікування;
  • організація медичної допомоги під час надзвичайних ситуацій;
  • оцінювання якості надання медичної допомоги тощо.

Головні лікарі, які вже уклали або укладуть трудові договори до моменту набрання чинності наказу (до 2019 року), продовжать працювати за старою моделлю - керувати і адміністративними, і медичними процесами - до терміну, визначеного в договорі. Після завершення контракту вони зможуть пройти конкурс на посаду як генерального директора, так і медичного.

Нагадаємо, 15 серпня в Україні завершилася друга хвиля підписання договорів про надання медичної допомоги в рамках реформи охорони здоров'я. Контракти з національною службою здоров'я підписали більш ніж 400 державних та приватних медичних установ.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram