29-30 квітня в Харкові відбудеться національна (не) конференція EdCamp Ukraine 2017 для вчителів середньої школи, участь у якій візьмуть 600 педагогів з усієї України. Це вже третій захід такого масштабу, присвячений проблемі школи. Організатори кажуть, що його метою є створення горизонтальних зв'язків між педагогами, обмін досвідом та ідеями. І проходить EdCamp Ukraine 2017 за підтримки Міністерства освіти і науки України. Перед учасниками виступить і міністр Лілія Гриневич.
"Цього року EdCamp Ukraine буде цілком присвячений темі різних компетенцій в освіті, обговорення концепції Нової української школи, професій майбутнього і необхідних реформ. Виступлять українські та зарубіжні експерти, а також самі вчителі - адже згідно з одним із чинних тут принципів, кожен і кожна, хто бере участь в EdCamp Ukraine, може бути спікером. Згідно з другим важливим принципом, участь для педагогів традиційно безкоштовна - це гарантує, що на подію потраплять не ті, хто може заплатити, а ті, хто хоче і готовий змінюватися", - кажуть організатори.
Вони акцентують увагу на тому, що цей захід для вчителів - не просто чергова освітня конференція або форум. "Тут ніхто не стверджує, що точно знає, як саме потрібно вчити дітей, навпаки - це відкритий всьому новому дискусійний майданчик для обміну досвідом і пошуку відповідей на будь-які педагогічні питання: адже світ змінюється, і разом з ним змінюються і діти, і вчителі", - кажуть організатори.
Команда EdCamp Ukraine пропонує загальну структуру заходів з виступами запрошених топових українських і зарубіжних фахівців, а основне наповнення (не) конференції визначають самі учасники та учасниці першого ж дня.
"Усі також мають можливість і поділитися досвідом з однодумцями, і отримати від них конструктивну критику та підтримку, зокрема дізнатися думку найбільш незалежних експертів - дітей. Для цього на (не) конференції проведуть відкриті уроки, після яких діти поділяться з педагогами своїми враженнями і пропозиціями", - йдеться в програмі заходу.
"Ми віримо, що початком змін може стати навіть один шкільний урок, який учитель/ка проведе по-іншому. Це відчують колеги, але головне – діти. Трансформація в одній людині може змінити тисячі доль, - пояснює ідею EdCamp радник міністра освіти і науки України, голова оргкомітету і натхненник (не) конференції EdCamp Ukraine 2017 Олександр Елькін. - Тому ми вважаємо себе фанатами мікрозмін і знаємо, що найголовніше почнеться наступного дня, коли учасники повернуться у свої освітні установи".
Ідею EdCamp про активність і відповідальності вчителів поділяють у Міністерстві освіти і науки України: "Ми переконані, що ядром і агентами змін, від яких найбільше залежить успіх реформи «Нова українська школа», є вчителі-практики. Учителі та вчительки, які готові бути активними, брати участь у заходах EdCamp і ділитися досвідом одне з одним", - упевнена міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, яка планує весь перший день EdCamp Ukraine 2017 провести серед колег-учителів."Розвиток і професійне зростання педагога можуть відбуватися в різних формах і установах, учителі/-льки, якщо хочуть, самі можуть розробляти програми на підставі схильностей і здібностей учнів, на власному досвіді, - каже про концепцію Нової української школи Олександр Елькін. - Свобода і незалежність педагога повинні стати найважливішими умовами його роботи. І ці зміни першими відчують учні та учениці, адже мета Нової української школи - успішна професійна реалізація випускниць і випускників. Сама школа повинна бути підготовкою не до іспитів, а до життя».
Саме на таких українських учителів чекають на (не) конференції EdCamp у Харкові. І саме таких гостей з-за кордону організатори запросили в Україну, щоб вони поділилися досвідом роботи в незвичній для наших педагогів парадигмі. Це:
- Сер Кен Робінсон (США) - міжнародний радник у сфері освіти (його виступ на TED подивилися 46 мільйонів осіб),
- Діма Зіцер (Ізраїль) - доктор педагогічних наук, засновник Інституту неформальної освіти (INO),
- Пасі Салберг (Фінляндія) - практик і теоретик освіти, запрошений професор Harvard University's Graduate School of Education.
Останній презентує українським колегам свою книгу «Фінські уроки 2.0», щойно перекладену на українську мову. У ній він описує використання новаторських методів у шкільній системі Фінляндії. У своїй роботі Пасі Салберг пропонує інший шлях розвитку освіти: «Цей шлях включає зміцнення вчительських спільнот, зведення тестування учнів до мінімуму, перевагу відповідальності і довіри перед підзвітними, внесок у справедливість в освіті і передачу лідерства на районному та шкільному рівнях досвідченим професіоналам сфери освіти».
Організатори EdCamp Ukraine 2017 впевнені, що українські вчителі і вчительки здатні змінити систему освіти і стати провідниками ідеї Нової української школи. Педагогам, які хочуть дізнатися більше і розповісти про своє бачення майбутнього української освіти, необхідно зареєструватися до 23:59 19 березня 2017 року. Кількість місць обмежена. Вибирати учасників будуть за результатами заявок і 5-хвилинних телефонних інтерв'ю, але за досить простими критеріями:
«Головний критерій відбору - мотивація до змін і бажання не тільки вчитися, а й ділитися знаннями; готовність до відкритого обміну педагогічним досвідом, співпраці і вирішення спільних завдань за принципом «Give - Get» («Дай, якщо можеш - візьми, якщо хочеш»)», - пояснює Олександр Елькін.
Реєстрація на сторінці: до 23:59 19 березня 2017 року.