Міський голова Маріуполя (Донецька обл.) Вадим Бойченко стурбований низькою пропускною спроможністю залізничної гілки Комиш-Зоря - Волноваха, незважаючи на нещодавно проведену "Укрзалізницею" модернізацію цієї ділянки, і просить уряд забезпечити доставку вантажів для нарощування обсягів виробництва підприємствами міста, а також для поліпшення пасажирських перевезень.
Відповідний лист мер прифронтового Маріуполя надіслав у четвер на адресу прем'єр-міністра, копії - першому віце-прем'єр-міністру, міністру інфраструктури та голові правління "Укрзалізниці", повідомляє "Інтерфакс-Україна".
При цьому Бойченко зазначає, що за підтримки уряду було реалізовано інвестиційний проект зі збільшення пропускної спроможності єдиної залізничної гілки, що з'єднує Маріуполь з рештою України. Після модернізації "Укрзалізниця" заявила, що пропускна здатність ділянки між Запоріжжям і Маріуполем збільшилася до 23 вантажних і чотирьох пасажирських поїздів на добу.
"Однак наступні три місяці показали, що реальний пропуск вантажних поїздів становив у середньому близько 16-17 вантажних поїздів на добу, що значно нижче заявлених 23-х. Недосягнення запланованого рівня перевезень на ділянці Комиш-Зоря - Волноваха є стримуючим фактором для подальшого збільшення виробництва на метпідприємствах Маріуполя в середньостроковій перспективі", - йдеться в листі.
Міський голова уточнює, що пропускної здатності залізниці ледь вистачає для виконання поточної зниженої виробничої програми меткомбінатів Маріуполя (близько 0,55 млн тонн сталі на місяць), в той час як підприємства вже реалізують програму поступового зростання виплавки сталі до рівня близько 0,9 млн тонн на місяць до 2019 р. Для такого рівня виробництва потрібно збільшити поточну пропускну здатність залізниці в 1,5 разу.
Бойченко додає, що одне з ключових підприємств міста - Маріупольський морський торговельний порт - завантажений лише на 50% потужності, в тому числі через зниження виробництва на меткомбінатах. Через недостатню пропускну спроможність на вказаній ділянці порт не може залучати вантажі інших підприємств Східної України, що стримує його розвиток.
Окремою проблемою є стагнація пасажирського залізничного сполучення з містом: на сьогодні тільки два регулярні пасажирські потяги на добу (Київ - Маріуполь, Львів - Маріуполь) і один додатковий (Київ - Маріуполь, відправлення раз на дві доби) забезпечують перевезення городян і гостей міста, що значно знижує кооперацію з іншими містами країни і, як наслідок, інвестиційну привабливість міста.
Для поліпшення ситуації мер Маріуполя просить прем'єр-міністра через критичну важливість стабільного залізничного сполучення доручити "Укрзалізниці" в березні-квітні розробити і впровадити план заходів для забезпечення гарантованого обсягу перевезень по ділянці "Комиш-Зоря - Волноваха" на рівні не менше 27 поїздів на добу, в тому числі не менш ніж 22 вантажних поїздів на добу.
Крім того, доручити МЕРТ, Мінінфраструктури і "Укрзалізниці" почати активну розробку та реалізацію проекту зі збільшення пропускної спроможності залізниці в напрямку Маріуполя до рівня не менш ніж 45 поїздів на добу (в тому числі не менш ніж 36 вантажних потягів на добу) з потенціалом для розвитку високошвидкісного пасажирського сполучення, встановивши термін завершення проекту і виходу на цільові параметри не пізніше за грудень 2018 року.
Як повідомляли, 9 листопада 2016 року відбулося офіційне відкриття реконструйованої ділянки шляху Комиш-Зоря - Волноваха, при цьому очікувалося збільшення пропускної спроможності цієї ділянки до 23 пар вантажних поїздів і чотирьох пасажирських на добу. Пізніше гендиректор ММК ім. Ілліча Юрій Зінченко заявив, що "Укрзалізниця" не виконує обіцянки щодо збільшення пропускної здатності на перегоні Комиш-Зоря, що стримує виробництво металургійних підприємств Маріуполя: "Після розширення перегону Комиш-Зоря замість обіцяної пропускної здатності 23 пари на добу, які нам необхідні, ми поки що маємо тільки 16".
За його словами, низька пропускна здатність перетворюється на недолік сировини, що, своєю чергою, тягне за собою недовиконання замовлень, зниження відрахувань до держбюджету.
Топ-менеджер додав, що якість послуг залізничних перевезень "Укрзалізницею" не відповідає встановленим тарифам, що викликає нарікання як з боку виробничників, так і з боку пасажирів. Проте традиційно двічі на рік підприємство-монополіст підвищує тарифи на 15-30%.