ГоловнаЕкономікаДержава

Парламентський комітет не зміг досягти консенсусу щодо проекту закону "Про концесії"

Першими об'єктами, які уряд має намір здати в концесію приватним інвесторам, стануть ДП "Стивідорна компанія «Ольвія»" і ДП "Херсонський морський торговельний порт".

Парламентський комітет не зміг досягти консенсусу щодо проекту закону "Про концесії"
Фото: okt-port.com

Члени Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики не змогли досягти консенсусу щодо проекту закону № 8125 "Про концесії", такі підсумки засідання Комітету в середу, 7 листопада, пише Інтерфакс-Україна.

Зокрема, народний депутат від "Опозиційного блоку" Юрій Воропаєв запропонував внести в закон норму про концесії на підставі прямих договорів держави з концесіонером, минаючи конкурсну процедуру. Така норма, на думку нардепа, повинна застосовуватися до компаній, які вже орендували і модернізували майно, що віддається в концесію.

Також Воропаєв запропонував поширити на всі галузі економіки норму про компенсацію державою ризиків концесіонера. Нинішня редакція законопроекту передбачає такі платежі тільки в автодорожній сфері: в разі недосягнення проектом зазначених у договорі показників, держава зобов'язується виплачувати приватному інвестору компенсацію.

Крім того, в разі концесії портів Воропаєв пропонує включати в договір усю портову інфраструктуру, а не тільки окремі об'єкти.

Як повідомляли, проект закону "Про концесії" було внесено до парламенту урядом Володимира Гройсмана. Верховна Рада прийняла законопроект №8125 за основу 3 квітня 2018 року. Президент України Петро Порошенко в своєму щорічному зверненні до парламентаріїв у вересні цього року висловив надію, що закон буде прийнятий до виборів 2019 року.

Першими об'єктами, які уряд має намір здати в концесію приватним інвесторам, стануть ДП "Стивідорна компанія «Ольвія»" і ДП "Херсонський морський торговельний порт". Також Кабмін готує техніко-економічне обґрунтування (ТЕО) концесії ДП "МТП «Южний»", найбільшого порту України.

Ці плани вже викликали хвилю протестів з боку місцевої влади і профспілок. Так, мер Миколаєва Олександр Сенкевич побоюється, що зростання вантажопотоків у порту "Ольвія" створить додаткове навантаження на міську інфраструктуру без компенсації витрат на її ремонт.

Депутати Херсонської міськради прийняли звернення до керівництва України з вимогою провести відкритий і прозорий міжнародний конкурс на найкращий проект модернізації Херсонського порту. За словами ініціатора звернення Євгена Назаряна, депутати міськради не отримали від офіційного Києва необхідних документів про підготовку концесії.

Профспілки ДП "МТП «Южний»" у жовтні на зустрічі з представниками Мінінфраструктури та Адміністрації морських портів України (АМПУ) висловили побоювання, що в разі здачі порту в концесію на підприємстві відбудуться масові скорочення персоналу. Працівники порту також зажадали залучити профспілки до розробки ТЕО концесії.

Директор АМПУ Райвіс Вецкаганс заявив, що підготовка концесії зазначених портів продовжиться навіть у разі неприйняття законопроекту.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram