Проблеми з перевезенням "Укрзалізницею" промислової й аграрної продукції і сировини завдали удару по курсу національної валюти. Про це заявив голова парламентського комітету з питань промислової політики Віктор Галасюк.
"Гірничо-металургійний комплекс, на який припадає 45% вантажоперевезень "УЗ", втратив к серпні 68 млн дол. Це прямий "мінус" для платіжного балансу і ВВП одночасно", - написав політик на своїй сторінці в соцмережі Facebook, пише Мінпром.
Він зазначив, що сьогодні на залізниці критично не вистачає локомотивів. "Тарифи "УЗ" за рік підняли на 40%. Зате річний план капітальних інвестицій поки що виконано лише на 19% (3,5 млрд грн з 18,4 млрд). Тобто кошти з промисловості стягнули, а проблему перевезень не вирішили", - підкреслив Галасюк.
Голова парламентського комітету висловив упевненість, що в нинішній ситуації необхідно шукати альтернативу. Зокрема, оренду локомотивів з Казахстану, Білорусі, країн Балтії, як це раніше запропонувало об'єднання підприємств "Укрметалургпром".
В. Галасюк також заявив про намір порушити цю проблему перед прем'єр-міністром Володимиром Гройсманом під час "години запитань" до уряду. Голова комітету висловив упевненість, що прем'єр повинен взяти під особистий контроль вирішення проблеми з перевезеннями на "Укрзалізниці".
Раніше президент "Укрметалургпрому" Олександр Каленков висловив упевненість, що українські металургійні підприємства через проблеми з логістикою не змогли вповні скористатися сприятливою ситуацією на зовнішніх ринках.
Президент "Укрметалургпрому" нагадав, що цього року українські меткомбінати збільшили виплавку сталі на 6% без урахування тимчасово втрачених територій. "Але зростання могло бути не 6%, а 10% і більше. На жаль, ми не можемо оперативно і в потрібних обсягах підвезти сировину на наші підприємства, вивезти готову продукцію, і це стосується і металургійної продукції, і залізорудної сировини", - акцентував Каленков.