ГоловнаЕкономікаДержава

Біля Києва встановлять 10 комплексів для зважування вантажівок у русі

У разі успіху пілотного проекту такі системи з'являться на інших дорогах.

Біля Києва встановлять 10 комплексів для зважування вантажівок у русі
Фото: logist.today

В Україні встановлять 10 комплексів Weight-in-Motion (WiM), які будуть зважувати вантажівки в русі.

Про це йдеться на сайті Міністерства інфраструктури.

Системи WiM будуть робити преселекторну роботу, тобто виокремлювати з потоку перевантажені автомобілі. На наступному пості, де стоятиме інспектор "Укртрансбезпеки", їх переважать і оштрафують.

WiM-комплекси будуть встановлені біля Києва в шести місцях на основних трасах М-01 (Київ - Чернігів - Нові Яриловичі), М-03 (Київ - Харків - Довжанське), М-05 (Київ - Одеса), М-06 (Київ - Львів - Чоп), М-07 (Київ - Ковель - Ягодин). У чотирьох локаціях вимір буде здійснюватися в обох напрямках руху, в двох - тільки в бік Києва.

Тендер на закупівлю систем з очікуваною вартістю 4,9 млн доларів проводить Світовий банк. Переможця буде визначено у вересні 2018 року, а встановлення вагових систем розпочнуть у жовтні.

У разі успішної реалізації пілотного проекту планують розгорнути аналогічні системи в інших областях, у першу чергу - в Одеській, Миколаївській, Херсонській.

Мета пілотного проекту в тому, щоб з 2019 року жоден вантажний автомобіль вагою понад 40 тонн не міг ні заїхати, ні виїхати з Києва, в трирічній перспективі - щоб вага вантажних авто на всіх дорогах України не перевищувала 40 тонн.

При цьому Мінінфраструктури зазначає, що для успіху проекту необхідні законодавчі зміни, які стосуються запровадження автоматичного габаритно-вагового контролю та заочного застосування санкцій до компаній-порушників (законопроекти №7318 і №7319).

Нагадаємо, велика частина українських доріг була побудована в 60-80 роках минулого століття. У той час нормативне навантаження на вісь вантажівки була 7,5 тонн. Тепер нормативи передбачають навантаження в 11,5 тонн на вісь для першої категорії автодоріг. Тобто будь-яка дорога, побудована за старими нормами, відслужити належний їй термін не може і поступово руйнується.

У реальності вантажівки бувають вдвічі важчими, ніж передбачено нормами. Вони продавлюють колії, там накопичується вода, взимку вона примерзає, а навесні разом зі снігом сходить і дорожнє покриття.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram