Українські металургійні підприємства випустили минулого року на два мільйони тонн менше сталі від запланованого. Про це йдеться в сюжеті "5 каналу".
Серед причин падіння виробництва називають проблеми з сировиною і інфраструктурою, в тому числі з залізничними перевезеннями. Поліпшення, зокрема, вимагає залізничний рух через перегін Пологи-Камиш-Зоря-Волноваха-Маріуполь, необхідний для повноцінної роботи найбільших в Україні металургійних комбінатів, розташованих у прифронтовому Маріуполі.
"Одним із найпроблемніших є напрямок до Маріуполя через перегін Пологи-Камиш-Зоря-Волноваха-Маріуполь. Тут ми вже бачимо певні позитивні зрушення ... але цього поки що недостатньо для того, щоб металургійні підприємства Маріуполя змогли працювати на повну потужність", - повідомив народний депутат, член комітету Верховної Ради з питань транспорту Володимир Гусак.
Ще одна проблема галузі - брак сировини. Під загрозою опинився імпорт сірчаної кислоти, через, як сказано в сюжеті, початок розслідування профільним міністерством. Окрім того, ринок намагаються монополізувати кілька компаній, "що вдарить по промисловості й економіці країни".
"Потенційні втрати - це сотні мільйонів доларів валютних надходжень, і відповідно - десятки мільйонів гривень недонадходжень до бюджету. Це може вдарити з ефектом мультиплікатора по всій економіці. Тут питання не тільки в цінах, а в тому, що ми цю сірчану кислоту не зможемо доставити на наші підприємства", - заявив президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков.
На думку представників галузі, невідкладні рішення необхідно прийняти найближчим часом, щоб не допустити колапсу галузі.