ГоловнаЕкономікаБізнес

Маріупольські метзаводи поскаржилися на нестачу пропускної здатності залізничного перегону Комиш-Зоря - Волноваха

Вирішення цієї проблеми дасть Україні 1,5 млн тонн металопродукції.

Маріупольські метзаводи поскаржилися на нестачу пропускної здатності залізничного перегону Комиш-Зоря - Волноваха
Фото: metinvestholding.com

Маріупольські метзаводи поскаржилися на брак пропускної спроможності залізничного перегону Комиш-Зоря - Волноваха. За словами керівників ММК ім. Ілліча й "Азовсталі", це створює перебої в постачанні сировини, скорочення виробництва і втрати валютної виручки.

Про це пише 112 канал із Маріуполя, де відбулося виїзне засідання транспортного комітету Верховної Ради.

За словами Юрія Зінченка (гендиректор ММК), через гостру нестачу сировини на маріупольських меткомбінатах чотири з восьми доменних печей працюють на тихому ходу. Нинішня пропускна здатність перегону Комиш-Зоря - Волноваха не дозволяє забезпечити повне завантаження доменного виробництва коксом і залізорудною сировиною.

"Якщо в мене будуть працювати чотири доменні печі, а в нас сьогодні є замовлення, то це додатково дасть 1,5 млн тонн чавуну. Тільки по одному заводу. Це все піде на продаж, тому що сьогодні ми чавун продаємо в Америку. Це значить, що підуть податки в бюджет України. Отримаємо мінімум півмільярда доларів додатково валютних надходжень", - сказав Зінченко.

Генеральний директор комбінату "Азовсталь" Енвер Цкітішвілі зазначив, що після розширення пропускної здатності перегону комбінат зможе збільшити виробництво чавуну також на 1,5 млн тонн, відповідно зростуть і податкові відрахування в український бюджет.

За словами керівників підприємств, щоб розширити пропускну здатність залізничного вузла із сьогоднішніх 13 до 30 потягів на добу, "Укрзалізниці" необхідно лише 200-250 млн грн.

"Інвестиційний бюджет "Укрзалізниці" на 2016 рік - 11 мільярдів. Я думаю, що 250 мільйонів можна знайти, щоб вузол розширити", - вважає Зінченко.

Підвищення з 1 лютого 2015 року залізничних тарифів на вантажні перевезення на 30% дало "Укрзалізниці" від 8 до 10 млрд грн додаткового прибутку. За словами нардепа Володимира Гусака, транспортний комітет ВР очікує, що виручені кошти будуть спрямовані на модернізацію інфраструктури і рухомого складу.

"Нам говорили, ці кошти підуть на інвестиції. І буде вирішено проблему Камиш-Зорі. Минув рік, УЗ за рахунок цього підвищення отримала 8 млрд гривень, але проблему не вирішено. Я хочу всім пояснити, вантажні перевезення - вони суперрентабельні. За їхній рахунок дотуються пасажирські перевезення. Я вже рік не можу домогтися від залізниці пояснення, куди пішли ті 8 млрд гривень? Вирішення цієї проблеми дасть Україні 1,5 млн тонн металопродукції. Це передусім економічне зростання", - сказав народний депутат.

Генеральний директор "Метінвест-Шипінг" Ірина Лямцева додала, що для доставки сировини комбінати змушені використовувати каботажні перевезення, що здорожує вартість виробництва чавуну.

"Із сьогоднішнім завантаженням перегону і каботажними перевезеннями наші меткомбінати завантажені тільки на 80%. За два роки війни меткомбінати жодну добу не пропрацювали з повним завантаженням. У підсумку ми втрачаємо 1,5 млн тонн сталі на рік, у вантажоперевезеннях - близько 6 млн тонн сировини і готової продукції. Помноживши на середню вартість оплати залізничного тарифу, близько 30-35 млн доларів, або мільярд гривень, за рік втратила група "Метінвест", - підкреслила вона.

Нагадаємо, "Метінвест" раніше виділив понад 50 млн грн на ремонт резервного і відновлення основного моста через р. Кальчик, а також на ремонт рухомого складу "Укрзалізниці".

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram