ГоловнаЕкономікаБізнес

За 7 років витрати українців на телефони і комп'ютери виросли вдвічі

Максимальне "просідання" ринку зафіксовано у 2015 році.

За 7 років витрати українців на телефони і комп'ютери виросли вдвічі
Фото: EPA/UPG

Витрати на мобільну техніку в Україні зросли з 14 до 30 млрд гривень, і значна частина цих грошей іде на смартфони. При цьому техніки купують менше.

Про це йдеться в дослідженні компаній GfK Ukraine і MOYO.ua з 2011 по 2017 рік, повідомляють на сайті Асоціації ритейлерів України.

За даними GfK Ukraine, 2011 року на мобільні телефони, смартфони, планшетні комп'ютери і ноутбуки в Україні було витрачено 13,8 млрд гривень. Щорічно ця сума збільшувалася, сягнувши позначки 30,7 млрд гривень 2017 року.

Але незважаючи на зростання витрат, кількість техніки, купленої українцями, істотно знизилася. Пік продажів спостерігали 2013 року. Тоді було придбано 3,4 млн смартфонів, 4,9 млн мобільних телефонів, 1,4 млн ноутбуків і 1,2 млн планшетних комп'ютерів (сумарно 10,9 млн одиниць).

При цьому вже 2015 року було зафіксовано максимальне "просідання" ринку. Тоді було куплено лише 5,9 млн "девайсів": 3,1 млн смартфонів, 1,5 млн мобільних телефонів, 480 тис. ноутбуків і 800 тис. планшетів. У 2016 та 2017 роках попит на мобільну техніку дещо зріс, але в основному за рахунок продажів смартфонів. Тоді як попит на ноутбуки майже не змінився, а на мобільні телефони та планшети трохи знизився.

Наголошують, що причиною цього стало падіння курсу гривні. Таким чином, незважаючи на істотне зростання витрат у нацвалюті, витрати в доларах США істотно знизилися і поки що не вийшли на докризовий рівень.

У компанії MOYO.ua зазначають, що, незважаючи на курсові коливання, середня вартість мобільного телефона за сім років практично не змінилася, залишившись у межах 800-900 гривень. У той самий час середня вартість смартфонів і планшетних комп'ютерів зросла в 1,5 разу, а ноутбуків - в 3,5 разу.

Нагадаємо, у 2014 році продажі планшетів наздогнали ноутбукові в Україні.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram