ГоловнаЕкономікаБізнес

Люди Семенченка і Соболєва заблокували паливний термінал у Новограді-Волинському

"Кожен бензовоз буде перевірятися, машини без підтвердження сплачених зборів - блокуватися".

Люди Семенченка і Соболєва заблокували паливний термінал у Новограді-Волинському
Фото: facebook.com/Vyzvolennia.Ukr

У четвер, 23 листопада, люди Семена Семенченка заблокували паливний термінал у Новограді-Волинському, звідки здійснюється відвантаження російського дизельного палива, що надходить нафтопродуктопроводом "Самара - Західний напрямок".

Про це йдеться у фейсбуці руху "Звільнення", яке очолюють Семенченко і його колега по фракції "Самопоміч" Єгор Соболєв. "Почали в Новоград-Волинському блокування нелегального постачання на територію України палива з Росії... Кожен бензовоз буде перевірятися, машини без підтвердження сплачених до бюджету України зборів - блокуватися", - йдеться в повідомленні.

Раніше українська ділянка продуктопроводу "Самара - Західний напрямок" належала російській "Транснафті". Тепер вона опинилася під контролем компаній, пов'язаних з Віктором Медведчуком, стверджують у повідомленні.

"Рух "Звільнення" атакував схему контрабанди російського палива з труби, контрольованої Віктором Медведчуком. Схема на сотні мільйонів доларів на рік, тобто без згоди керівництва держави таку не організуєш", - заявив Соболєв.

Директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн у коментарі профільному виданню enkorr повідомив, що через цей термінал в Україну надходить близько 25% обсягів дизельного палива. Зростання цін унаслідок блокади Новограда буде вигідне насамперед найбільшим конкурентами російського продукту - білоруським експортерам і заводу "Укртатнафта", контрольованому Ігорем Коломойським.

За його словами, запуск трубопровідного проекту влітку 2016 року призвів до перерозподілу часток ринку і зниження закупівельних цін на імпортне та вітчизняне дизпаливо на $15-20 за тонну.

"Група «Приват» збільшила завантаження Кременчуцького НПЗ за рахунок азербайджанської нафти у зв'язку з високими цінами на ринку, а постачання по трубі змінили цю картину. Ліквідація основного конкурента дозволить знову підвищити диференціали на імпортний, а разом із ним і на кременчуцький продукт", - вважає Куюн.

Нагадаємо, що 1988 року радянська влада передала українську частину продуктопроводу "Самара - Західний напрямок" на баланс Української РСР, а з розпадом СРСР її успадкувала Росія. Спочатку нафтопродуктопровід записали на "Південно-Західне підприємство магістральних нафтопродуктопроводів", яке належало російському держконцерну "Роснафтопродукт". У 2001 році правонаступником цього підприємства стала компанія "Прикарпатзахідтранс", яка належала "Транснафті".

З 2005 року Україна почала суд за трубопровід і навіть виграла першу інстанцію. Але росіянам вдалося в Рівненському апеляційному суді скасувати це рішення. Касацію знову виграли прокурори, і Верховний Суд повернув позов до апеляційного суду. 25 листопада 2014 року той ухвалив рішення на користь держави - розпорядився націоналізувати трубу.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram