ГоловнаЕкономікаБізнес

Металурги: ігнорування проблем ГМК може призвести до знищення галузі

Металургпром і ФМУ написали лист Кабінету Міністрів.

Металурги: ігнорування проблем ГМК може призвести до знищення галузі
Фото: www.capital.ua

Відсутність системного державного підходу до збереження та посилення конкурентоспроможності вітчизняної промисловості й ігнорування проблем у ГМК призведуть до поступового знищення цієї однієї з ключових галузей української економіки, що матиме вкрай негативні соціальні й економічні наслідки для країни в цілому.

Про це йдеться в листі прем'єр-міністрові Володимиру Гройсману, першому віце-прем'єру Степану Кубіву, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну, міністру фінансів Олександру Данилюку від президента об'єднання "Металургпром" Олександра Каленкова і голови об'єднання "Федерація металургів України" Сергія Біленького.

Як повідомляють "Українські новини", в листі йдеться про необхідність запровадження мораторію на перегляд вантажних залізничних тарифів до кінця 2017 року.

"Ініційований МІУ перегляд тарифної сітки (проект наказу МІУ від 09.06.16), по суті, пропонує перекладання фінансового навантаження (навіть із певним запасом) від надання знижок на короткі відстані на тих власників вантажу, які вимушено відправляють вантажі на далекі відстані, це абсолютно неприйнятно, особливо якщо ми плануємо розширювати експорт", - пишуть автори листа, вказуючи, що індексація залізничних тарифів проводилася вже неодноразово (на 12,5% з 23.07.14, на 30% з 31.01.15, на 15% з 30.04.16).

Також автори вказують, що надання преференцій виробникам залізної руди з РФ у формі знижок на транзитні залізничні тарифи по Україні на рівні 15-25% (при збільшенні внутрішніх тарифів на 15%) може призвести до втрати ринків збуту залізної руди в Східній Європі (доходи від транзиту складуть лише $11-17/т руди, доходи від її експорту у 2015 році - понад $50/т).

"Надання транзитним вантажам (в т.ч. залізної руди з РФ) знижок до портових зборів у розмірі 50% (проект наказу МІУ від 08.06.16) ставить українських експортерів у менш вигідне становище і зовсім не сприяє розширенню вітчизняного експорту", - йдеться в листі.

Як вихід із ситуації автори пропонують Кабміну "встановити обмеження на максимально допустиму нижню межу тарифів для транзитних вантажів, які є прямими конкурентами товарам вітчизняного виробництва, на рівні тарифів для вітчизняних товарів".

Також за словами авторів листа, "вартість транспортування газу для промислових споживачів України ($23.5-27.5/тис. куб. м) значно перевищує середньоєвропейський рівень ($10-12/тис. куб. м), що збільшує собівартість української сталі на $1.5/т; уведення у 2016 році оплати "точки входу" в ГТС України ($12.5/тис. куб. м) збільшує собівартість сталі ще на $1/т".

Вищий, ніж у конкурентів, в Україні і рівень портових зборів (в основному за рахунок регульованих державою): корабельного, канального, причального, маякового, адміністративного та санітарного для експорту з України (на сьогодні $2.0-3.5/т). Це значно перевищує економічно виправданий рівень у портах конкурентів: Китай, Туреччина, РФ, Австралія, Бразилія, де тариф становить $0.8/т вантажопідйомності судна, є квазіфіскальним і системно погіршує позиції виробників України на зовнішніх ринках.

Окрім зниження рівня зборів для порятунку галузі, "необхідне рішення КМУ: доручити МЕРТ, Мінфіну забезпечити постійний моніторинг ситуації з експортом металобрухту задля запобігання його незаконному вивезенню за межі України на час повторного розгляду Президентом України Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку" (з урахуванням пропозицій Президента України), який був прийнятий Верховною Радою", - пишуть автори, а також розширення пропускної здатності залізничної ділянки Пологи - Комиш-Зоря - Волноваха мінімум до 26 вантажних потягів на добу до 01.11.16.

"За майже 2 роки з моменту припинення вантажного залізничного сполучення з м. Маріуполь  традиційним маршрутом через станцію «Ясинувата» "Укрзалізниця" за активної підтримки з боку металургійних комбінатів Маріуполя змогла налагодити перевезення альтернативним маршрутом - через Камиш-Зорю - тільки 12-13 вантажних поїздів на добу, тоді як для повного завантаження виробничих потужностей необхідно забезпечити перевезення не менш ніж 22 вантажних поїздів тільки на адресу ММК ім. Ілліча і МК "Азовсталь". Через неможливість розширити виробництво на МК у Маріуполі Україна недоотримає $0.5 млрд валютної виручки тільки 2016 року", - пишуть автори.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram