Пропозиція Мінінфраструктури про підвищення тарифу на залізничні вантажоперевезення на 32% протягом наступного року може зробити українське зерно неконкурентоспроможним на світовому ринку. Про це сьогодні заявив перший заступник міністра аграрної політики і продовольства Ярослав Краснопольський.
За його словами, українська аграрна продукція вже має досить високі витрати на логістику.
"На одну третину підняти ціну - це досить серйозно впливає на логістичний ланцюжок і, як результат, може вплинути на конкурентоспроможність нашої продукції на зовнішніх ринках. Ми і так, станом на сьогодні, не є найдешевшими, а подекуди, я б сказав, навіть вище за середнє знаходимося у питанні логістики та навіть десь на певному кордоні", - зазначив перший заступник міністра АПК.
Він також додав, що ціноутворення залізничного тарифу має бути прозорим і прогнозованим, тому стрімке зростання логістичних витрат також негативно позначиться на інвестиційній привабливості вітчизняного агарного сектору.
"Нікому з нас не подобається, коли це відбувається відразу на 30%. І це, напевно, найбільш неприємна річ. Тому що одна справа, коли бізнес орієнтується, що цього року буде підвищення на 10%, наступного - ще на 10 %, ще через рік - знову 10%. Тоді ви все розумієте, можете розрахувати і передбачити. І, виходячи з попиту на ту чи іншу культуру, будете далі ухвалювати рішення, сіяти вам кукурудзу чи, врешті-решт, посіяти гречку, яка завтра дасть вам дещо інший результат. Це є проблемою, яку потрібно для себе розуміти. Це те, що завжди відштовхує будь-якого інвестора, коли він не розуміє свою майбутню перспективу", - підкреслив Ярослав Краснопольський.
Нагадаємо, "Укрзалізниця" має намір протягом 2016 року підвищити тариф на вантажні перевезення на 32%. Перше підвищення відбудеться з 1 січня, а з 1 липня залізничний тариф зросте ще в середньому на 15%.
Віце-прем'єр-міністр України Геннадій Зубко заявив, що підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення може загальмувати розвиток української економіки.