Я детально ознайомився з запропонованою схемою, і як активний громадський діяч та громадський інспектор з благоустрою міста Києва був дуже здивований даним документом, але про це пізніше.
Повернемось трохи до історії. Про цю схему КМДА веде мову з 2010 року, проте, то коштів не виділяли, то не до цього було керманичам міста. І от 28 лютого 2013 року Рішенням Київської міської ради № 97/9154 все ж було доручено міським чиновникам розробити та впровадити таку схему.
Після цього було проведено тендер, визначено трьох розробників, які і зробили документ. На все це витрачено 540 тисяч гривень. Вдумайтеся друзі, півмільйона гривень на розробку документа!!!
За задумом посадовців схема передбачає зменшення кількості МАФів у місті до кінця 2014 року до 6500 одиниць, які будуть розміщені у конкретно визначених місцях з урахуванням обмежень та вимог. Тимчасові споруди будуть однотипними, що на думку чиновників позитивно вплине на загальний архітектурний вигляд території, де ці споруди розміщуватимуться. Кожне місце в комплексній схемі має свій унікальний номер та набір атрибутів: функціональне призначення, архетип, форматні та економіко-планувальні зони тощо.
Очевидно, що дана тема викликала і викликає велике зацікавлення з боку громадськості, а відтак питання чиновникам поставити було дуже важко, а точніше практично не можливо. Проте мені це вдалося, я їх постав аж два. Вони дуже прості, але розкривають всю суть цієї схеми і боротьби міською адміністрацією з проблемою МАФів в столиці.
Отже, перше запитання: «Чи вважають міські посадовці запровадження комплексної схеми ефективним інструментом боротьби з незаконним встановленням та хаотичним роміщенням тимчасових споруд?»
Відповідь очікувана! Всі в один голос відповіли тверде «Так!», правда Голубченко А. К., додав, що ефективним, але цього мало.
Ну не вже вони дійсно вірять в те, що з затвердженням документу на вулицях міста перестануть незаконно розміщувати кіоски, торгові ролети, палатки тощо? В них не будуть продавати алкоголь, тютюнові вироби і інші групи товарів? За різними даними на сьогодні їх за тиждень встановлюють 100-120 шт. в них незаконно реалізують алко та тютюнові вироби, продаючи їх неповнолітнім. Багато експертів разом зі мною твердо переконані, що цей документ ефекту не дасть.
Враховуючи зазначене, я поставив наступне питання: «Чи не вважають міські чиновники, що краще ці кошти було би витратити та направити на реальну боротьбу з порушниками та демонтажем незаконно встановлених споруд?! Наприклад закупівлю спецтехніки для демонтажу, збільшити кількість інспекторів і т. д.?». На сьогодні, за офіційної інформацією КМДА, профільний департамент спільно з районними адміністраціями, в день сумарно можуть демонтувати не більше 10-12 тимчасових споруд. Відповів Садовий С. М. «Так було б добре, але схема також потрібна».
Підводячи підсумок і враховуючи документ, відповіді чиновників та реальну картину на вулицях столиці нашої держави можу констатувати, що на сьогодні такими документами влада тільки імітує боротьбу з порушеннями та незаконно встановленими тимчасовими спорудами. Я не проти ініціатив по боротьбі з порушеннями законів, але я за раціональне використання бюджетних коштів.
Після обговорення я відразу звернувся до Генеральної прокуратури України з проханням провести перевірку ефективності витрачання бюджетних коштів Києва на розробку та впровадження комплексної схеми. Я не допущу красти та витрачати кошти киян в нікуди!