Під час "гран-прі Японії" пілот "Марусі" Жиль Б'янкі врізався в пересувний кран. Гонщик отримав травми голови, які загрожують життю, і зараз перебуває в комі. За підсумками цього інциденту ухвалено рішення створити комісію під керівництвом Пітера Райта, голови Комісії з питань безпеки FIA, для розслідування обставин аварії.
Комісія підготувала 396-сторінковий звіт з висновками та рекомендаціями, які можна застосувати у всіх видах гонок. Звіт представили на засіданні Всесвітньої ради FIA. Зокрема, комісія зробила такі висновки:
"Вивчення подій, що передували аварії Б'янкі, виявило, що до інциденту призвела низка чинників, котрі сприяли аварії, але жоден з них не міг стати єдиною причиною.
1. Розмір напівсухої траєкторії гонки у сьомому повороті був різко звуженим через воду, яка перетинала трасу і текла по схилу вздовж полотна. Обидва, Сутіл і Б'янкі одне коло потому, через це не впоралися з керуванням у сьомому повороті.
2. Машину Сутіла евакуював мобільний кран, коли Б'янкі перебував на ділянці між сьомим і восьмим секторами, що включає в себе сьомий поворот. На цій ділянці діяв режим подвійних жовтих прапорів.
3. Б'янкі недостатньо сповільнився, щоб не втратити контроль над машиною в тому ж самому місці траси, що і Сутіл.
4. Якби гонщики дотримувалися вимог подвійних жовтих прапорів, як це викладено в додатку H, статті 2.4.5.1.b, ніхто з учасників змагань та посадових осіб не опинилися б у фізичній небезпеці.
5. Дії, вжиті після аварії Сутіла, виконувалися згідно з правилами та їх інтерпретаціями на основі попередніх 384 інцидентів за останні вісім років. Якщо не враховувати те, що сталося пізніше, не було жодних причин випускати на трасу автомобіль безпеки до або після аварії Сутіла.
6. Б'янкі втратив контроль над машиною через надмірну обертальність, виїхавши за межі траси раніше, ніж Сутіл, він продовжив рух до бар'єра. На жаль, мобільний кран знаходився перед цією частиною бар'єру, в результаті Б'янкі врізався в задню частину крана на високій швидкості.
7. Протягом двох секунд, коли машина Б'янкі виїхала за межі траси і рухалася в зоні вильоту, він двома ногами натискав одночасно на педалі газу і гальма. Алгоритм FailSafe, розроблений для того, щоб не допустити перегазовок і вимкнути двигун, не спрацював, оскільки був заблокований системою Torque Coordinator.
8. Той факт, що система FailSafe не змогла заглушити двигун, який у той момент контролював гонщик, можливо, вплинув на швидкість удару, проте це неможливо достовірно встановити. Однак, цілком можливо, що Б'янкі відволікся на події і на те, що його передні колеса заблокувало, тому був не в змозі запобігти зіткненню з краном.
9. Б'янкі вдарився шоломом об нижню частину крана. Сила і кут удару привели до тяжких травм.
10. Усі рятувальні заходи і дії медиків значною мірою сприяли збереженню життя Б'янкі.
11. Використання закритого кокпіта або захисної "спідниці" крану не пом'якшили б тяжкість травм, отриманих Б'янкі. Жоден із цих підходів не можна вважати практичним, враховуючи величезні сили, що діяли в момент зіткнення 700 кілограмової машини і крана вагою 6500 кг на швидкості 126 км/год.
Абсолютно неправильно намагатися зробити болід, який міг би витримати удар такої сили від зіткнення з важким краном. Необхідно вжити заходів, що перешкоджають зіткненню машини з краном і/або маршалами, які працюють поруч.
Запропоновано низку рекомендацій, актуальних для всіх видів автоспорту. Зокрема, рекомендується переглянути календар "Формули 1", щоби, по змозі, уникнути проведення гонок під час місцевих сезонів дощів.