Ніко Росберг перервав домінування Хемілтона (5 перемог поспіль!) - він виграв Гран-прі Бразилії. Називати такий результат сенсацією, напевно, не варто. Значно більша несподіванка крилася у способі досягнення успіху: в неділю вранці було важко припустити, що він прийде до Росберга такою ціною - ціною воістину титанічних зусиль. І річ навіть не в тому, що прізвище німця, який узяв верх у кваліфікації і на всіх тренуваннях, впродовж двох днів не покидало перший рядок протоколу. Перевагу Ніко над Льюїсом на одному швидкому колі вже час вважати не винятком, а нормою. Порівняно легкої перемоги Росберга в Бразилії швидше слід було очікувати через конфігурацію автодрому, де дуже великий знос шин, а німцеві, який зазвичай чистіше від британця веде машину, більше підходять траси такого типу.
Але тут цього не сталося: навпаки, гонка в Бразилії відбувалася цілком у дусі тенденції останніх тижнів, коли на довгій дистанції Хемілтон мав стабільну і незаперечну перевага. Якщо відверто, порівняно з Гран-прі США його перевага в неділю навіть зросла: в Сан-Пауло чемпіон світу-2008 був ще швидшим порівняно з напарником, ніж в Остині, незважаючи на протилежний підсумковий результат.
Причини такого несподіваного повороту, гадаємо, є дві. По-перше, на Інтерлагосі перед етапом повністю поміняли дорожнє полотно, і свіжий асфальт у рази поліпшив зчеплення з трасою. У цих комфортних умовах перевага в плавності пілотажу не означало вже практично нічого - і Росбергу в гонці вона теж не дала жодних дивідендів.
Ну а по-друге, на користь Хемілтона зіграла велика кількість зупинок у боксах. Гонка перетворилася на серію спринтів, що було на руку Хемілтону, який не любить озиратися на стан шин. Із тактикою трьох піт-стопів і порівняно короткими відтинками Льюїс отримав можливість максимально інтенсивно вести боротьбу, в міру підвищення її градуса почав наближатися до Росберга, показуючи, хто найвитриваліший гонщик у «Формулі-1».
Зберігши і навіть дещо збільшивши заданий темп, Хемілтон до другого раунду піт-стопів під'їхав до конкурента впритул і зробив ривок, саме коли Ніко вирушив у бокси. Після декількох кіл у районі 1.15,0 - 1.15,1 Хемілтон разом вивів власну швидкість на якісно новий рівень - 1.14,303, але через хвилину з подивом помітив, що так і не отримав команду заїжджати в бокси. У цій ситуації він продовжив атакувати, проте не витримали навантаження шини - останні чотири кілометри на другому відрізку взагалі виявилися для чемпіона світу-2008 суцільною мукою. Втім, однаково не можна стверджувати, що британець очолив би гонку, якби вчасно зупинився. Миттєво прискорившись на свіжому комплекті шин, Росберг чудово провів коло виїзду (1.32,326 - на дві секунди швидше від аналогічного часу напарника), і якщо він чимсь і поступився в заочній боротьбі, то лише на якісь тисячні. Пам'ятаючи про секунду, яка спочатку була в нього в запасі, Ніко і за відсутності помилок у візаві, ймовірно, зберіг би за собою першу позицію після другої хвилі піт-стопів - нехай і з ледь помітною перевагою.
Відкотившись назад, Хемілтон не припинив боротьбу. На свіжому комплекті шин він повільно, але напевне здолав відставання: із семи секунд відриву, які мав Росберг до початку третього відрізка, через 20 кіл британець залишив тільки дві. Та, попри напруження, Ніко дуже грамотно вів гру і не розгубився навіть тоді, коли після фінального раунду, коли краще коло виїзду (1.31,345) у виконанні Льюїса привело того просто в кільватері Mercedes.
Отже, Росберг скоротив відставання від Хемілтона в особистому заліку до 17 очок. Доля титулу вирішиться в Абу-Дабі 23 листопада.
Гран-прі Бразилії:
№ |
Пілот |
Команда |
Час |
1. |
Н. Росберг |
Mercedes |
1:30:02.555 |
2. |
Л. Хемілтон |
Mercedes |
+ 1.457 |
3. |
Ф. Масса |
Williams |
+ 41.031 |
4. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 48.658 |
5. |
С. Феттель |
Red Bull |
+ 51.420 |
6. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 1:01.906 |
7. |
К. Райкконен |
Ferrari |
+ 1:03.730 |
8. |
Н. Хюлькенберг |
Force India |
+ 1:03.934 |
9. |
К. Магнуссен |
McLaren |
+ 1:10.085 |
Особистий залік:
1. |
Л. Хемілтон |
Mercedes AMG |
334 |
2. |
Н. Росберг |
Mercedes AMG |
317 |
3. |
Д. Ріккардо |
Red Bull Racing |
214 |
4. |
С. Феттель |
Red Bull Racing |
159 |
5. |
Ф. Алонсо |
Scuderia Ferrari |
157 |
6. |
В. Боттас |
Williams Martini Racing |
156 |
7. |
Дж. Баттон |
McLaren Mercedes |
106 |
8. |
Ф. Масса |
Williams Martini Racing |
98 |
9. |
Н. Хюлькенберг |
Sahara Force India F1 Team |
80 |
10. |
К. Магнуссен |
McLaren Mercedes |
55 |
Кубок конструкторів:
1. |
Mercedes AMG |
651 |
2. |
Red Bull Racing |
373 |
3. |
Williams Martini Racing |
254 |
4. |
Scuderia Ferrari |
210 |
5. |
McLaren Mercedes |
161 |
6. |
Sahara Force India F1 Team |
127 |