ГоловнаСпорт

Росберг переміг у Бразилії і залишається у грі

Доля чемпіонського титулу вирішиться 23 листопада

Росберг переміг у Бразилії і залишається у грі
Фото: EPA/UPG

Ніко Росберг перервав домінування Хемілтона (5 перемог поспіль!) - він виграв Гран-прі Бразилії. Називати такий результат сенсацією, напевно, не варто. Значно більша несподіванка крилася у способі досягнення успіху: в неділю вранці було важко припустити, що він прийде до Росберга такою ціною - ціною воістину титанічних зусиль. І річ навіть не в тому, що прізвище німця, який узяв верх у кваліфікації і на всіх тренуваннях, впродовж двох днів не покидало перший рядок протоколу. Перевагу Ніко над Льюїсом на одному швидкому колі вже час вважати не винятком, а нормою. Порівняно легкої перемоги Росберга в Бразилії швидше слід було очікувати через конфігурацію автодрому, де дуже великий знос шин, а німцеві, який зазвичай чистіше від британця веде машину, більше підходять траси такого типу.

Але тут цього не сталося: навпаки, гонка в Бразилії відбувалася цілком у дусі тенденції останніх тижнів, коли на довгій дистанції Хемілтон мав стабільну і незаперечну перевага. Якщо відверто, порівняно з Гран-прі США його перевага в неділю навіть зросла: в Сан-Пауло чемпіон світу-2008 був ще швидшим порівняно з напарником, ніж в Остині, незважаючи на протилежний підсумковий результат.

Причини такого несподіваного повороту, гадаємо, є дві. По-перше, на Інтерлагосі перед етапом повністю поміняли дорожнє полотно, і свіжий асфальт у рази поліпшив зчеплення з трасою. У цих комфортних умовах перевага в плавності пілотажу не означало вже практично нічого - і Росбергу в гонці вона теж не дала жодних дивідендів.

Ну а по-друге, на користь Хемілтона зіграла велика кількість зупинок у боксах. Гонка перетворилася на серію спринтів, що було на руку Хемілтону, який не любить озиратися на стан шин. Із тактикою трьох піт-стопів і порівняно короткими відтинками Льюїс отримав можливість максимально інтенсивно вести боротьбу, в міру підвищення її градуса почав наближатися до Росберга, показуючи, хто найвитриваліший гонщик у «Формулі-1».

Зберігши і навіть дещо збільшивши заданий темп, Хемілтон до другого раунду піт-стопів під'їхав до конкурента впритул і зробив ривок, саме коли Ніко вирушив у бокси. Після декількох кіл у районі 1.15,0 - 1.15,1 Хемілтон разом вивів власну швидкість на якісно новий рівень - 1.14,303, але через хвилину з подивом помітив, що так і не отримав команду заїжджати в бокси. У цій ситуації він продовжив атакувати, проте не витримали навантаження шини - останні чотири кілометри на другому відрізку взагалі виявилися для чемпіона світу-2008 суцільною мукою. Втім, однаково не можна стверджувати, що британець очолив би гонку, якби вчасно зупинився. Миттєво прискорившись на свіжому комплекті шин, Росберг чудово провів коло виїзду (1.32,326 - на дві секунди швидше від аналогічного часу напарника), і якщо він чимсь і поступився в заочній боротьбі, то лише на якісь тисячні. Пам'ятаючи про секунду, яка спочатку була в нього в запасі, Ніко і за відсутності помилок у візаві, ймовірно, зберіг би за собою першу позицію після другої хвилі піт-стопів - нехай і з ледь помітною перевагою.

Відкотившись назад, Хемілтон не припинив боротьбу. На свіжому комплекті шин він повільно, але напевне здолав відставання: із семи секунд відриву, які мав Росберг до початку третього відрізка, через 20 кіл британець залишив тільки дві. Та, попри напруження, Ніко дуже грамотно вів гру і не розгубився навіть тоді, коли після фінального раунду, коли краще коло виїзду (1.31,345) у виконанні Льюїса привело того просто в кільватері Mercedes.

Отже, Росберг скоротив відставання від Хемілтона в особистому заліку до 17 очок. Доля титулу вирішиться в Абу-Дабі 23 листопада.

Гран-прі Бразилії:

 №

Пілот

Команда

Час

1.

Н. Росберг

Mercedes

1:30:02.555

2.

Л. Хемілтон

Mercedes

+ 1.457

3.

Ф. Масса

Williams

+ 41.031

4.

Дж. Баттон

McLaren

+ 48.658

5.

С. Феттель

Red Bull

+ 51.420

6.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 1:01.906

7.

К. Райкконен

Ferrari

+ 1:03.730

8.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1:03.934

9.

К. Магнуссен

McLaren

+ 1:10.085

Особистий залік:

1.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

334

2.

Н. Росберг

Mercedes AMG

317

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

214

4.

С. Феттель

Red Bull Racing

159

5.

Ф. Алонсо

Scuderia Ferrari

157

6.

В. Боттас

Williams Martini Racing

156

7.

Дж. Баттон

McLaren Mercedes

106

8.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

98

9.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

80

10.

К. Магнуссен

McLaren Mercedes

55

Кубок конструкторів:

1.

Mercedes AMG

651

2.

Red Bull Racing

373

3.

Williams Martini Racing

254

4.

Scuderia Ferrari

210

5.

McLaren Mercedes

161

6.

Sahara Force India F1 Team

127

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram