Журналісти британського видання Autosport проаналізували ситуацію, яка зараз склалася в "Формулі-1": на межі банкрутства і зникнення перебувають "Катерхем" і "Маруся". Ці команди, найімовірніше, пропустять усі три гонки сезону, оскільки управління стайнями вже передано зовнішнім керівникам, які намагаються знайти для колективів нових власників.
Фактичне припинення існування відразу двох команд "Формули-1" відновило дебати щодо того, чи є правильною сучасна бізнес-модель гонкової серії. Президент ФІА Жан Тодт раніше заявляв про те, що спроби обмежити витрати стаєнь зустріли опір з боку топ-команд.
Разом із пропозицією скоротити витрати представники "Катерхема", "Марусі", "Заубера" і "Форс-Індії" раніше написали Тодту лист, в якому описали загальну картину витрат команди з середини пелотону в умовах нового технічного регламенту.
У середньому витрати команди "Формули-1" за рік виглядають так:
Гібридна силова установка - $28 млн
Коробка передач і гідравліка - $5 млн
Паливо та мастильні матеріали - $1,5 млн
Шини - $1,8 млн
Електроніка - $1,95 млн
IT - $3 млн
Зарплати персоналу - $20 млн
Витрати на пересування і операційну діяльність на трасі - $12 млн
Виробництво і розробка шасі - $20 млн
Витрати на аеродинамічну трубу і гідродинаміку - $18,5 млн
Витрати на комунальні послуги та обслуговування бази - $2 млн
Витрати на піар і професійні послуги - $1,5 млн
Витрати за вантажоперевезення - $5 млн
Загальні витрати: $120,25 млн
Без сумніву, такі витрати стають проблемою тільки, якщо не покриваються прибутком, і саме тому цей аспект став проблемою.
Для команди з середини пелотону - наприклад "Заубера" або "Торо Россо", - прибуток від комерційних прав "Формули-1" становить приблизно 88 млн доларів за сезон. У зв'язку з глобальною фінансовою кризою і нестачею спонсорів у "Формулі-1", різниця між прибутком і витратами стала занадто великою. Економічна модель "Ф-1" більше не працює.