ГоловнаСуспільствоЖиття

У профспілці працівників морського транспорту повідомили про критичну ситуацію на застряглому в одеській гавані судні

7 вересня на Volzhskiy-33 повністю закінчилися запаси продуктів. На борту повністю відсутні медикаменти.

На зовнішньому рейді Одеського порту вже більш ніж півтора місяців перебуває судно Volzhskiy-33 (IMO 8955641, прапор Союзу Коморських Островів), на борту якого 12 членів екіпажу - вісім громадян України і четверо громадян Російської Федерації.

Про це інформує профспілка працівників морського транспорту України.

"09 липня Volzhskiy-33 вийшов з порту Іскендерун, Туреччина, і став на рейді Стамбула, де повинна була бути здійснена заміна екіпажу з повним розрахунком за заробітною платою. Трохи пізніше судновласник спрямував судно в порт Херсон на навантаження, пообіцявши і заміну, і розрахунок після приходу в порт. На підході до Одеси Volzhskiy-33 запросив судновласника призначити судну агента, однак відповіді так і не отримав досі", - йдеться на сторінці профспілки у фейсбуці.

Фото: facebook.com/MTWTU

Зазначається, що зареєстрований в Україні судновласник Marine Safety Management Ltd більш ніж півмісяця не виходить на зв'язок з екіпажем, "ні безпосередньо, ні через третіх осіб, так само як не призначає агента, не дає дозволу на постановку в порт, а найголовніше - не постачає продуктів харчування, фактично кинувши як саме судно, так і його екіпаж".

За інформацією, отриманою від капітана Volzhskiy-33, у п'ятницю, 7 вересня, на судні повністю закінчилися запаси продуктів. Води залишилося всього 11 тонн, і екіпаж перейшов на режим економії води. Корми судна завалені сміттям, а фекальні танки практично повністю заповнені.

"22 липня вийшов з ладу один з дизель-генераторів, а через відсутність необхідних для ремонту запчастин, високий ризик знеструмлення судна в будь-який момент часу. У трюмі є невелика пробоїна, яку екіпажу вдалося зменшити, проте сам стан судна вкрай незадовільний: штормова хвиля заввишки 2,5 метра почала "ламати" пароплав - у трюмі можна бачити шари іржі, що відшарувалися від стінок", - йдеться у повідомленні.

Інтернет на судні був відключений 23 серпня, вийшла з ладу система сповіщення про пожежу та супутникова система зв'язку ІНМАРСАТ. Екіпаж понад три місяці не ступав на берег. На борту повністю відсутні медикаменти, деякі моряки потребують медичної допомоги.

"Успіхом можна назвати той факт, що буквально днями Volzhskiy-33 переставили на більш захищену якірну стоянку, де менше критичних навантажень на корпус судна, і більш ймовірно швидко отримати допомогу, якщо станеться непоправне. Ускладнює стан справ така обставина, як "закритий кордон", що робить неможливою доставку на борт будь-якої благодійної допомоги. Ситуація із заробітною платою також не найкраща - останню часткову виплату зароблених грошей екіпаж отримав ще в квітні 2018 року. Відтоді зарплати більше не було", - зазначають у профспілці.

"У ситуації з Volzhskiy-33 профспілка працівників морського транспорту України готова надати як юридичну допомогу екіпажу судна, так і організувати постачання продуктів харчування і необхідних медикаментів на борт судна, звичайно, за умови відкритого кордону. Зараз Профспілка надсилає листи про відомчі державні органи з метою сприяння швидкому вирішенню питання із заходом в порт і постачанням судна", - наголошується у повідомленні.

За даними Профспілки працівників морського транспорту України, також власнику належить ще два судна, які заарештовані в порту Миколаїв - Boris Pevkin (IMO 8971188) і Leonid Khotkin (IMO 8949434). Влітку екіпажі цих суден звернулися до української профспілки та Міжнародної профспілки моряків (ITF), щоб їм виплатили борги за зарплатою - близько 4 мільйонів гривень.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram