ГоловнаПолітика

Зростання тарифів на вантажні залізничні перевезення призведе до падіння виробництва, - нардеп

Зростання тарифів на вантажні залізничні перевезення призведе до падіння виробництва, - нардеп
Фото: AgroPortal.ua

Підвищення тарифів на порожні вагони на 95% призведе до подальшого зниження конкурентоспроможності української продукції і, як наслідок, зменшення обсягів виробництва і продажу.

Про це заявив народний депутат Михайло Бондар у своєму зверненні до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана.

"Через істотне підвищення залізничних тарифів у 2016-2017 рр. за оцінками експертів України вже в 2017 році знизила обсяги експорту залізної руди на 3 млн т і металопрокату на 3,1 млн т. Пропоноване проектом Наказу зростання тарифів на залізничні перевезення (підвищення на порожні вагони - прим. ред) в 2018 році призведе до подальшого зниження конкурентоспроможності української продукції, і, як наслідок, зменшення обсягів її виробництва і продажу", - зазначив Бондар.

За його словами, незбалансоване і непослідовне підвищення залізничних тарифів "Укрзалізницею" тільки за період листопад 2017 - липень 2018 коштувало українській промисловості додаткових 19 млрд гривень.

Бондар також упевнений, що зростання тарифів буде мати також негативний ефект і для самої "Укрзалізниці".

"Тільки в 2017 році УЗ втратила щонайменше 15 млн т вантажів. У 2018 році негативна тенденція триває. За 6 місяців обсяг перевезень в порівнянні з 2017 роком впав ще на 3 млн т. У разі прийняття проекту наказу обсяги вантажоперевезень знизяться на 1,5-2 млн т на місяць і призведуть до недоотримання перевізником доходів в сумі 1-1,2 млрд грн в місяць або 4-5 млрд гривень до кінця року", - наголосив нардеп.

Як повідомлялося, керівники профільних промислових асоціацій направили лист прем'єру Гройсману, першому віце-прем'єру - міністру економічного розвитку і торгівлі Степану Кубіву, віце-прем'єру Володимиру Кістіону, міністру інфраструктури Володимиру Омеляну та голові "УЗ" Євгену Кравцову, в якому закликали відмовитися від реалізації проекту наказу Мінфінфраструктури від 13 липня 2018 року про зростанні порожнього тарифу.

Нагадаємо, Державна регуляторна служба не підтримала це підвищення. 29 серпня на нараді з цього питання голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна повідомила, що постійно діюча робоча група, до складу якої входять представники Державної регуляторної служби, МЕРТ і Міністерства інфраструктури і транспорту, продовжить розглядати проект наказу Мінінфраструктури від 13 липня 2018 року, який передбачає зростання тарифів ПАТ "Укрзалізниця" на перевезення порожніх вагонів для 1 класу вантажів (вугілля, руда, щебінь, сіль) на 95%.

За її словами, в результаті підвищення тарифів підприємства понесуть додаткові витрати в розмірі 5,6 млрд гривень, що суттєво посилить фінансове навантаження на бізнес.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram