Представники транспортної галузі не здійснили достатнього аналізу для ухвалення наказу Мінінфраструктури "Про внесення змін до коефіцієнтів, які використовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги, уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів". Таку думку висловила сьогодні голова Державної регуляторної служби Ксенія Ляпіна на засіданні, присвяченому з'ясуванню реальної ситуації на ринку залізничних перевезень, пише "Мінпром".
"Аналіз, який зробив розробник, м'яко кажучи, поверхневий, недостатній і не охоплює всі ті питання, які сьогодні було порушено", – сказала вона.
При цьому Ляпіна наголосила, що цей аналіз має бути проведений Міністерством інфраструктури, "але все робиться на "Укрзалізниці", хоча вона є суб'єктом господарювання і абсолютно природно дивиться на такий процес у власних інтересах".
Голова Держрегуляторної служби висловила впевненість, що до наступного засідання, яке відбудеться 29 серпня, розробник попрацює над своїм аналізом та аргументацією. "Тому що насправді аргументація під час сьогоднішнього обговорення змінилася. Спочатку йшлося про те, що це все в інтересах клієнтів, врешті виявилося, що це все робиться з іншою метою", – наголосила вона.
За словами Ляпіної, наказ Мінінфраструктури — це просто приховане підвищення інфраструктурної складової у залізничному тарифі, яку абсолютно не дерегулювали. "Дерегулювали тільки вагонну складову. А в нашому випадку, хоча йдеться про вагони та їх повернення, насправді, як зазначили фахівці, це інфраструктурна складова", – наголосила Ляпіна.
"Третє питання, яке хвилює мене найбільше. Сталася дерегуляція вагонної складової, одним з наслідків мало стати вирівнювання ціни вагонів залізниці та приватного ринку. Сьогодні всі учасники, і УЗ, і бізнес, який користується послугами як УЗ, так і приватних перевізників, підтвердили, що вирівнювання не відбулося. Ціни (УЗ і приватних компаній, – ред.) такі самі з великою різницею, тобто доступність послуг з урахуванням приватних вагонів чимось ускладнено і ніхто не відповідає на запитання, чим саме", – наголосила вона.
Як повідомляли, раніше керівники профільних промислових асоціацій звернулися до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням дати відповідні доручення Міністерству інфраструктури та "Укрзалізниці" щодо відкликання та скасування проекту наказу міністерства "Про внесення змін до коефіцієнтів, які використовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги, щодо уніфікації тарифної політики на перевезення порожніх вагонів". На їхню думку, запропонована уніфікація тарифів на порожні вагони призведе до збільшення витрат вантажовласників у грошовому вимірі на 5 млрд грн на рік.