Фінальний текст законопроекту про національну безпеку базуватиметься на первинному варіанті, представленому президентом, з урахуванням поправок, яких вимагають міжнародні партнери. Від нього залежить отримання Україною фінансової військової допомоги з боку Заходу.
Про це сказав член комітету Верховної Ради з питань національної безпеки і оборони Андрій Левус на круглому столі, організованому в рамках інформаційного партнерства Реанімаційного пакету реформ і Інституту Горшеніна.
"Ми беремо за основу президентський законопроект - не проект, який був опублікований на сайті комітету 6 червня. Туди будуть додані рекомендації наших міжнародних партнерів. Попередньо враховані ключові принципи в управлінні ЗСУ, розмежування повноважень Генштабу, Міністерства оборони, посилено напрям цивільного контролю: мова йде про цивільного міністра оборони і цивільного заступника міністра оборони. Йдеться про призначення головнокомандувача ЗСУ", - сказав він.
За словами Левуса, у фінальному тексті врегульовано спірні поправки щодо СБУ. Зокрема, звужено зону діяльності Служби. СБУ не займатиметься корупційними злочинами. Крім того, у фінальному тексті законопроекту депутати пропонують створити окремий комітет, який контролюватиме спецслужби.
"Найбільш дискусійними були норми, що стосуються СБУ. На цей момент представники робочої і міжнародної консалтингової групи зійшлися на тому, що буде створено окремий парламентський комітет, який буде займатися справами СБУ, українських розвідок. У нас буде послідовний парламентський нагляд за спецслужбами. Тут, власне, була дуже велика дискусія, буде це комісія чи підкомітет у рамках наявного комітету. Але наполягання наших міжнародних партнерів були дуже послідовними, щоб це був окремий комітет з окремим апаратом, який буде повноцінно законодавчо забезпечувати діяльність спецслужб і контролюватиме їх", - додав Левус.
Депутат зазначив, що, на його думку, фінальний текст законопроекту не ідеальний, але прийняти його все одно вкрай необхідно, тому що від цього залежать можливе членство України в НАТО і фінансова допомога від США.
"Я вам скажу більше: якщо ми завалимо закон, то цей провал буде рівнозначним провалу під час Бухарестського саміту 2008 року, коли через схожі політичні інсинуації, через неузгоджені позиції між гілками влади ми багато в чому самі були винні, що не отримали план дій щодо членства в НАТО. Крім того, не секрет, що Держдепартамент США узалежнює від прийняття цього закону надання фінансової військової допомоги для переоснащення українських Збройних Сил і сектору КПК", - підкреслив Левус.