В. о. голови правління ПАТ "Укрзалізниця" Олександр Завгородній звернувся до Ради національної безпеки і оборони з проханням підтримати збереження залізничного сполучення з підприємствами, що розташовані на непідконтрольних Україні територіях Донецької та Луганської областей.
Голова "Укрзалізниці" запропонував механізм, який дозволяє виконати вимоги РНБО і захистити єдину диспетчерську систему від несанкціонованого доступу, пишуть "Українські новини".
Зокрема, замість ДП "Донецька залізниця" вже створено однойменний регіональний філіал ПАТ "Укрзалізниця", розташований на підконтрольній території Донбасу в місті Красний Лиман.
Керівництво залізниці просить РНБО дозволити філії здійснювати співпрацю з суб'єктами господарювання, які провадять свою діяльність на території проведення АТО відповідно до українського законодавства.
У складі філії пропонують створити Донецьку та Луганську дирекції залізничних перевезень, і включити в їх склад розташовані в неконтрольованих районах комунікації, а також штат співробітників, необхідний для їх роботи.
Ці дирекції перевозитимуть вантажі зі станцій, розташованих на неконтрольованій території. При цьому оплата за перевезення в повному обсязі буде проводитися винятково на території, підконтрольній Україні.
Крім цього "Укрзалізниця" у співпраці з СБУ, ДФС і Держприкордонслужбою закриють доступ із непідконтрольних територій до автоматизованих систем управління залізничним рухом. Перевезення з зони АТО відбуватимуться під контролем силовиків - переміщення рухомого складу по всій транспортній мережі "Донецької залізниці" проконтролюють спецслужби і прикордонники.
Керівництво ПАТ пропонує і вирішення проблеми працевлаштування залізничників, які раніше працювали в ДП "Донецька залізниця". Їх переведуть у штат регіональної філії.
Нагадаємо, українські вугільники і металурги звернулися до керівництва країни з проханням не переривати залізничне сполучення з підприємствами на неконтрольованих територіях Донецької та Луганської областей, які працюють у рамках українського правового поля.
Розрив технологічних ланцюжків може призвести до втрати тисяч робочих місць, а також значних збитків для держбюджету. Крім того, українські ТЕС ризикують залишитися без енергетичного вугілля, що видобувається на Донбасі.
Своєю чергою, РНБО повідомив, що не звертався до Кабінету Міністрів з вимогою припинити залізничне сполучення з непідконтрольними Україні територіями Донецької і Луганської областей.
Єдиною умовою збереження залізничних перевезень, висунутим до Міністерства інфраструктури та ПАТ "Укрзалізниця", було перенесення управління залізницею на контрольовану територію, щоб виключити несанкціонований доступ до єдиної диспетчерської системи України.