Ліквідація ДП "Донецька залізниця" позбавить Україну зв'язку з вугледобувними підприємствами, розташованими на тимчасово непідконтрольній Україні території, які забезпечують українські теплоелектростанції енергетичним вугіллям марок "А" і "Т".
Про це йдеться у відкритому листі Незалежної профспілки гірників України, адресованому президенту Петрові Порошенку, прем'єр-міністру Арсенієві Яценюку, головам РНБО, СБУ та міністру інфраструктури Андрієві Пивоварському.
"Ліквідація ДП "Донецька залізниця" означає повну зупинку фінансування підприємства і його відключення від системи диспетчеризації України, що унеможливить синхронну роботу з іншими залізницями країни", - йдеться в листі.
Автори листа зазначають, що ліквідація держпідприємства передбачена постановою Кабінету Міністрів №200 від 25.06.2014 р. про реорганізацію української залізниці. Тому профспілка закликає керівників країни оперативно прийняти поправки до документа, щоб не допустити погіршення економіки країни, спровокованого розривом залізничного сполучення з підприємствами Донбасу.
"Пропонуємо створити екстрену робочу групу, метою роботи якої стане формування термінових рішень для вирішення проблеми і пропозицій для внесення змін до постанови КМУ №200", - йдеться в листі за підписом голови НПГУ Михайла Волинця.
В іншому разі припинення вантажного залізничного сполучення з вугледобувними та металургійними підприємствами, розташованими на тимчасово непідконтрольній Україні території, знизить надходження до державного бюджету. Зокрема повідомляють, що підприємства ГМК Донбасу забезпечують щомісяця $110 млн щомісячної валютної виручки. При цьому на них зайнято близько 100 тис. осіб, які в разі зупинки залізничного сполучення залишаться без роботи.
Окрім цього, зупинка залізничного сполучення з окремими районами Донецької і Луганської областей позбавить "Укрзалізницю" 3,5 млрд грн, які надходять від "Донецької залізниці". Також 27 тис. залізничників залишаться без роботи.
Нагадаємо, на думку директора Інституту енергетичних досліджень Дмитра Марунича, зупинка залізничного сполучення з непідконтрольними Києву районами змусить Україну отримувати своє вугілля через Росію, що збільшить його вартість мінімум на 15-20%. "Це тільки погіршить ситуацію, причому насамперед в Україні, а не на неконтрольованих територіях. Це просто абсурдне рішення, яке спрямоване на шкоду всьому українському народові. Таке відчуття, що всі вони працюють на Путіна", - стверджує енергетичний експерт.