ГоловнаЕкономікаБізнес

Агентство з відновлення Донбасу: залізничне сполучення з непідконтрольними районами потрібно зберегти

В іншому випадку постраждає енергетика і металургія.

Агентство з відновлення Донбасу: залізничне сполучення з непідконтрольними районами потрібно зберегти
Фото: ukrspec.com

У разі розриву залізничного сполучення України і тимчасово неконтрольованих територій наша країна зазнає серйозних збитків. Під удар потрапить енергетика, скоротяться надходження податків і валютної виручки в бюджет. Про це заявив голова Державного агентства з відновлення Донбасу Вадим Черниш.

"Перша проблема - це загроза припинення поставок вугілля з непідконтрольних територій. Якщо управління рухом не організовують належним чином, є такий ризик. Наша енергетика вимагає поставок вугілля. І лише два варіанти - купувати вугілля на неконтрольованих Україною територіях або за кордоном. Згідно з даними Міненерговугілля, другий варіант дорожчий. Але якщо буде припинення залізничного сполучення, то варіант у нас залишиться один - закупівля імпортного вугілля. Це дорожче і такі контракти потрібно опрацьовувати завчасно. На цей момент потреби України у вугіллі профільним міністерством прораховані на рік по місяцях. Наскільки мені відомо - з урахуванням поставок із непідконтрольних територій", - цитують Черниша "Українські новини".

За словами Черниша, розрив сполучення вдарить по металургійній галузі. У разі зупинки підприємств їх повторний запуск обійдеться дуже дорого, а податки і валютні надходження наша країна втратить відразу.

"Припинення залізничного сполучення вплине не тільки на енергетику, але і на низку підприємств. Наприклад, у металургії. І ці підприємства, які зареєстровані в Україні, вони платять податки в бюджет. Тут чимало негативних наслідків. Падіння валютної виручки - це серйозно. В Україні сьогодні не так багато підприємств, які забезпечують приплив валюти в скарбницю. Друге - податкові відрахування в бюджет України. Значні суми. Розірвавши сполучення, ми ризикуємо втратити все це. А металургійні підприємства в разі зупинки потім запустити буде дуже складно і дорого", - наголосив Черниш.

На його думку, оптимальним рішенням проблеми було б збереження залізничного сполучення, але з обов'язковою умовою - управління і контроль повинні здійснюватися з боку України.

"За умови правильних управлінських рішень з боку тієї ж "Укрзалізниці" можна організувати управління всією системою залізниць саме з української території. І я вважаю саме таке рішення правильним стратегічно і тактично. Уже, наскільки я знаю, є рішення про перенесення центру управління з непідконтрольного поки Донецька в українське місто Красний Лиман у Донецькій області", - зазначає Черниш.

Нагадаємо, урядова постанова №200 від 25.06.2014 про реорганізацію української залізниці в публічне акціонерне товариство, крім іншого, передбачає ліквідацію держпідприємства "Донецька залізниця" з 1 березня 2016 року.

Це означає повну зупинку фінансування підприємства і його відключення від системи диспетчеризації України.

Що, своєю чергою, унеможливить синхронну роботу з іншими залізницями країни і призведе до припинення транспортного сполучення з найбільшими українськими металургійними і вугільними підприємствами, що залишилися на тимчасово неконтрольованих територіях Донецької та Луганської областей.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram