Британський портал розслідувальної журналістики Bellingcat опублікував свою підсумкову доповідь про розслідування катастрофи рейсу MH17 в Україні. У ній об'єднано дані, зібрані групою протягом року після катастрофи "Боїнга" під Донецьком.
Із доповіді випливає, що 17 липня 2014 року установку "Бук" перевезли вантажівкою з Донецька у Сніжне, а потім вона самостійно рушила на південь від Сніжного. Звідти близько 16:20 за місцевим часом була запущена ракета, що збила літак "Малайзійських авіаліній".
За версією Bellingcat, помічений у районі Сніжного "Бук" - російського походження. Згідно з висновками Bellingcat, комплекс, численні фотографії якого зробили на території України, перебував до цього у складі 53-ї зенітно-ракетної бригади, що дислокується неподалік від Курська.
У доповіді він умовно іменується "Бук 3х2" - за написом на правому борту. За даними Bellingcat, схожа на "Бук 3х2" машина була у складі військового конвою, що прямував із Курська в Міллерове (Ростовська область) у червні 2014 року.
Як докази ідентичності "Бука", поміченого в районі Сніжного 17 липня 2014 року, і установки цього самого типу, сфотографованої на території Росії в червні, наводять кілька фотографій.
На знімках з Росії та України, геолокацію яких удалося підтвердити Bellingcat, на "Буку 3х2" видно схожі навантажувальні маркування, збережені елементи номерів і білу фарбу на щитку гусениці в одних і тих самих місцях.
"Під час вивчення командою Bellingcat безлічі спостережень "Буків" стало зрозуміло, що гумові щитки над гусеницями "Буків" згодом отримують ушкодження, і ці пошкодження створюють унікальний "відбиток пальців", який дозволяє зіставити "Буки" на різних фотографіях. У випадку "Бука 3х2" і фотографії "Бука" Paris Match у Донецьку щитки гусениць були практично ідентичними", - йдеться в доповіді.
У Bellingcat також стверджують, що їм удалося встановити особи чотирьох осіб, які могли вести машину, транспортувати "Бук 3х2". Інформацію, опубліковану на сайті експертно-журналістської групи, а також ще неопубліковані дані Bellingcat передав Міжнародній слідчій групі, що розслідує катастрофу MH17.
У вівторок, 13 жовтня, Рада безпеки Нідерландів повинна доповісти про технічні причини аварії "Боїнга". Остаточний звіт Міжнародна слідча група покаже наприкінці 2015 року.