Служба безпеки України протидіє рекламній кампанії білоруського телеканалу "Белсат".
Телеканал "Белсат", який веде трансляцію на Білорусь із польської території, 1 квітня почав рекламну кампанію в Україні, неподалік від прикордонних переходів на кордоні з Білоруссю. У чотирьох місцях розмістили великі банери з зображенням будильника і гаслом "Прокинься, Білорусь".
Із першого дня кампанії на місцеві органи влади неофіційно чинять тиск із боку СБУ. Мета дій СБУ - схилити органи місцевого самоврядування до того, щоб зняти рекламу або хоча б змінити гасло.
У ніч проти 13 травня в двох північних містах України - Сарнах і Любешові - невідомі вкрали банери. Рекламне агентство SemoArt, яке здійснює кампанію, повідомило про крадіжку в міліцію. В інших містах також виникли проблеми з проведенням кампанії. Телефонні дзвінки з попередженнями від СБУ отримала також директор національного парку в Любешові, на території якого встановлено рекламний щит.
Служба безпеки України в Овручі звертала увагу міської ради на політичний посил реклами, однак депутати на сесії прийняли аргументи та пояснення представників "Белсат". У Чернігові, де міська рада також обговорювала зміст реклами, в останній момент перед встановленням банера місцева влада зайняла рекламний щит для громадських цілей. Фірмі SemoArt вдалося домогтися повернення носія в розпорядження агентства з 1 червня. На сьогодні рекламу "Белсат" у цьому місті розміщено в іншому місці.
Як каже Олександр Семечко, власник українського рекламного агентства, яке проводить кампанію, тиск на місцеві органи влади чинять по телефону, а відповідальні за них працівники СБУ, з якими намагалося зв'язатися агентство, не зізнаються в діях, спрямованих проти кампанії.
Директор "Белсат" Агнешка Ромашевська-Гузи вважає, що канал не може ні погодитися зняти банери і зупинити цим кампанію, ні піти на самоцензуру. "Насправді неважливо, що написано на рекламних щитах. Проблема в тому, що ми - "Белсат", - говорить вона.
Восьмимісячна рекламна кампанія під гаслом "Прокинься, Білорусь" адресована білорусам, які відвідують Україну. Кампанія фінансується з коштів канадського Міністерства закордонних справ і міжнародної торгівлі в рамках гранту на підтримку незалежних медіа в Білорусі.