Співробітникам соцмережі Facebook доведеться заплатити в середньому по $1 млн податків після IPO, пише CNNMoney з посиланням на дані Facebook.
За інформацією американського новинного сайту, 3500 співробітникам соцмережі цього року доведеться виплатити $4 млрд податків, що в середньому становить $1,1 млн на людину.
Високі податкові виплати пов'язані з вибором Facebook певної схеми мотивації працівників - видачі акцій з обмеженнями (restricted stock units, RSU). Співробітник, який отримав RSU, може реалізувати їх, тобто обміняти на акції, але тільки після якої-небудь події, яка прописана в документах заздалегідь (наприклад, IPO).
Facebook стала однією з перших технологічних компаній, що почали використовувати таку схему; більш традиційними в США є гранти на отримання акцій (stock grants) і опціони на викуп акцій (stock options), які дають право придбати акції за початковою ціною після закінчення певного терміну.
Схема мотивації з RSU відрізняється особливостями оподаткування: працівники будуть змушені перетворити свої RSU в акції протягом чотирьох тижнів через 5-6 місяців після IPO. За цей місяць для реалізації RSU співробітників соцмережа випустить близько 277 млн акцій.
Американський податковий кодекс дозволяє розглядати RSU не як акції, а як звичайний прибуток, оскільки за своєю суттю акції з обмеженнями є частиною компенсації. В такому разі співробітникам доведеться виплачувати податки як на федеральному рівні, так і на рівні штату Каліфорнія, що становить близько 45%.
Як результат, після IPO працівники зіткнуться з необхідністю разової виплати мільйонів доларів податків. Якщо компанія для мотивації видає працівникам гранти на отримання акцій і опціони на викуп акцій, податкові виплати можна мінімізувати, якщо притримати або відкласти обмін контрактів на цінні папери. У ситуації з RSU так зробити не можна.
Нагадаємо, Facebook подала заявку на IPO 1 лютого 2012 року. Під час розміщення одна акція соцмережі коштуватиме від $28 до $35, внасліок чого капіталізація Facebook може становити $85-95 млрд. Така оцінка робить Facebook найдорожчою інтернет-компанією на етапі IPO.