Служба безпеки та Бюро економічної безпеки задокументували нові факти розкрадань з бюджету міста Києва. За матеріалами справи, фігуранти привласнили щонайменше 153 млн грн, які призначалися на будівництво Подільського мосту через р. Дніпро, повідомляє СБУ.
Як встановило розслідування, до організації «схеми» причетні діючий та колишній керівники одного з комунальних підприємств, що знаходиться у вертикалі Київської міської державної адміністрації (КМДА).
За матеріалами справи, ще до початку повномасштабної війни вони штучно завищили вартість будматеріалів під час зведення мосту, а отриману «різницю» розподілили між учасниками оборудки.
Для цього протягом 2018-2019 років фігуранти майже в 6 разів "переплатили" за гуртові партії сіток для укріплення опор мостового переходу.
Щоб реалізувати "схему", її організатори уклали договір з афілійованою будкомпанією у Києві. Потім підрядники придбали у підконтрольної фірми на Близькому Сході 8 тис. 800 технологічних сіток.
Для порівняння, як свідчать матеріали провадження, середня вартість сітки на ринку становила 110 американських доларів, а фігуранти придбали її по 610 доларів за одиницю.
Прокуратура через суд вимагає визнати недійсним договір генпідряду на будівництво Подільського мосту
Під час проведення слідчих дій виявлено та вилучено комп’ютерну техніку, мобільні телефони і документи із доказами вчинення злочину.
Наразі колишньому та діючому керівникам комунального підприємства КМДА та їхньому спільнику – вже ексдиректору підрядної компанії – повідомлено про підозру за ч. 2 ст. 27, ч. 5 ст. 191 Кримінального кодексу України (співучасть у привласненні майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем, вчинені в особливо великих розмірах організованою групою).
Триває розслідування щодо притягнення до відповідальності всіх осіб, причетних до розкрадання бюджетних коштів КМДА. Зловмисникам загрожує до 12 років позбавлення волі з конфіскацією майна.
Зазначимо, що будівництво Подільського мосту стало пам'ятником корупції через численні кримінальні провадження щодо робіт на цьому об'єкті. Практично ексклюзивним підрядником КМДА на Подільському мосту 2017 року стало ТОВ "Еко-буд-трейд" (фірма, яку пов'язують з Денисом Комарницьким), ще в цінах того часу підприємство отримало замовлення ціною 6 млрд грн.
У 2021 році виявилося, що міст готовий не на 90 %, як раніше казали в ЗМІ міські чиновники, а на 60 %, тому вартість усього проєкту збільшили до 19,9 млрд грн (з попередніх 11,2 млрд грн). Зараз генпідрядником проєкту все ще лишається… "Еко-буд-трейд". "Автострада", яка зайшла на будівництво Подільського мосту 2023 року і таки зрушила проєкт з мертвої точки, є лише субпідрядником. Але оплату робіт отримує напряму від замовника. Співпраця цієї компанії з КМДА у справі мосту виявилася такою плідною, що 2024 "Автострада" почала отримувати й інші масштабні підряди від Києва, найбільший з яких – будівництво метро на Виноградар вартістю 13,7 млрд грн.
Докладніше про це читайте у матеріалі LB.ua “Подільський міст у Києві «привідкрили». Як їде міст-довгобуд, чи врятує він лівий берег і коли запустять метро”.
За роки будівництва вартість зведення Подільського мосту зросла до 8,7 млрд – удвічі. Прокуратура через суд вимагає визнання недійсним договору генпідряду.








