Кабінет міністрів списав Києву 2,6 млрд гривень боргу для будівництва метро на Виноградар.
Згідно з розпорядженням, прийнятим 18 грудня, затверджено порядок списання боргів, які дорівнюють обсягу підтверджених касових видатків з бюджету Києва в 2018 році на будівництво ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції "Сирець" на житловий масив "Виноградар", але не більше ніж 2,6 млрд гривень.
Порядок також передбачає списання боргів Києва в обсязі рівному фінансуванню з держбюджету в 2018 році будівництва Подільського-Воскресенського мосту через Дніпро в обсязі до 1 млрд гривень і капремонту мереж зовнішнього освітлення столиці із заміною ртутних і натрієвих світильників на світлодіодні в розмірі не більше як 300 млн гривень.
Борг Києва перед державою виник після переведення в держборг частини міського боргу в розмірі 350 млн доларів за зовнішніми позиками.
Кабмін дозволив Києву виплатити 2,6 млрд гривень авансу генпідряднику будівництва метро на Виноградар.
Уряд дозволив за передоплатою до 95% вартості закуповувати роботи з будівництва метро, а також матеріали, товари, конструкції, обладнання, науково-технічну продукцію, оплачувати працю, необхідну для будівництва метро, на строк не більше від 2 років.
Передоплата буде використана на купівлю великогабаритного устаткування з тривалим циклом виробництва: ескалаторів, тунельної вентиляції, а також на оплату робіт з підготовки території будівництва, будівництва перегінних тунелів, станційних комплексів з огороджувальними конструкціями "стіна в ґрунті".
Очікується, що прийняття постанови забезпечить будівництво метро на Виноградар в короткі терміни, що запобіжить транспортному колапсу в Києві.
Нагадаємо, що "Київметробуд" має побудувати дві нові станції на зеленій гілці: "Мостицьку" і "Проспект Правди". Роботи триватимуть до 2021 року, а їх бюджет становить 5 млрд 993 млн гривень.
У рамках цього проекту вперше в Києві планують використовувати технологію вертикальних тунелів, тобто вони будуть розташовані один над одним, а не паралельно. "Мостицька" будуватиметься як станція глибокого закладення, а "Проспект Правди" та наступні передбачено будувати відкритим способом, як неглибокі.