Підвищення тарифів "Укрзалізниці втричі призведе до повної втрати вантажних перевезень держкомпанією.
Таку думку Мінпрому висловив член парламентського комітету з питань транспорту Володимир Гусак, коментуючи заяву фінансового директора УЗ Андрія Рязанцева про рівні "економічно справедливого тарифу на перевезення вантажів.
"Якщо "Укрзалізниця" хоче підвищити тариф у три рази, вона просто втратить всі вантажні перевезення, і тоді у компанії взагалі не буде ніяких доходів", – сказав В. Гусак.
Нардеп підкреслив, що останні заяви Рязанцева не мають під собою достатнього обґрунтування і викликають лише подив. "Безумовно, хотілося б поглянути на розрахунки та економічні показники по "Укрзалізниці", але виходячи з вже досить довгого досвіду взаємодії з "УЗ" з цим у залізниці виникають проблеми. Як правило, всі надані розрахунки й обґрунтування не витримують критики і мають дуже багато нестиковок, – зазначив він. – Часто від того, яких цілей "Укрзалізниця" намагається досягти, а як правило – це підвищення тарифів, розрахункові цифри і показники з одного і того ж питання, що надаються в різний час, можуть істотно розрізнятися".
"Виходячи з нашого досвіду і нашого розуміння ситуації в "Укрзалізниці" та в економіці України в цілому, безумовно, ні про яке підвищення тарифів зараз мова йти не може", – підкреслив Ст. Гусак.
Він зазначив, що за даними самої "Укрзалізниці" її вантажні перевезення є прибутковими і рентабельнішими, і у держкомпанії є необхідні кошти для оновлення рухомого складу після всіх підвищень тарифів на перевезення вантажів за останній час. "Фактично тариф за останнім часом підвищився на 50-60%", – нагадав нардеп.
"Професіоналізм людей, які працюють у фінансовій службі "Укрзалізниці", викликає великі сумніви. Наприклад, нещодавно А. Рязанцев заявив про збитковість експортних перевезень залізної руди. Я направив запит із проханням "УЗ" надати детальні розшифровки прибутковості та збитковості перевезень різних видів вантажів і сподіваюся, що, коли будуть отримані відповіді, це дасть досить чітку картину. І "Укрзалізниця" сама відкоригує твердження про збитковість експортних перевезень залізної руди", – упевнений Ст. Гусак.
Нагадаємо, вчора Рязанцев заявив про те, що рівень економічно справедливого тарифу на перевезення вантажів залізничним транспортом повинен бути втричі більшим від чинного. Фіндиректор "Укрзалізниці" стверджує, що без підвищення тарифів неможливо очікувати суттєвих позитивних змін у розвитку залізничних перевезень.
Варто зазначити, що раніше прем'єр-міністр України Володимир Гройсман заявляв про необхідність враховувати стан економіки країни за намір підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення. На думку прем'єра, "Укрзалізниця" повинна разом з бізнесом знайти збалансоване рішення з цього питання.
На думку промислових асоціацій, безпідставне підвищення залізничних тарифів і вартості використання вагонів "Укрзалізниці" коштувало української промисловості тільки за період з листопада 2017 року по липень 2018 року майже 19 млрд грн додатково. А остання ініціатива "УЗ" щодо уніфікації тарифів на порожні вагони обернеться для промисловців додатковими витратами в обсязі 5,3 млрд грн щорічно.