Практично весь наявний в Україні парк цистерн для перевезення сірчаної кислоти вимагає проведення капітально-відновлювальних ремонтів. Про це йдеться в інформаційно-аналітичних матеріалах, підготовлених ДП "Укрпромзовнішекспертиза" для спеціального розслідування щодо імпорту кислоти сірчаної і олеума, проведеного Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі (МКМТ) при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України (МЕРТ), пише "Бізнес медіа".
"З урахуванням віку (рік побудови) практично весь наявний в Україні парк цистерн для перевезення сірчаної кислоти вимагає проведення капітально-відновлювальних ремонтів. Сумарна вартість їх проведення може становити 183,6 млн грн або близько $7 млн", - ідеться в документі.
За інформацією УПЕ, загальний парк цистерн для перевезення кислоти в Україні станом на червень 2018 року становить 272 одиниці. Велика частина цистерн (180 од. або 66,2%) побудована до 1990 року і має вік понад 27 років. Третина цистерн побудована в 1991-1993 рр. і має вік понад 25 років.
Год введения в эксплуатацию |
Июнь 2018 г. |
Доля, % |
до 1980 г. (включительно) |
4 |
1,5 |
1981-1985 гг. |
112 |
41,2 |
1986-1990 гг. |
64 |
23,5 |
1990-1993 гг. |
92 |
33,8 |
Всего |
272 |
100 |
При цьому, як зазначає УПЕ, відповідно до "Положення про систему технічного обслуговування і ремонту вантажних вагонів, допущених до використання на залізничній колії загального користування в міжнародному сполученні", прийнятого на 47-му засіданні Ради залізничного транспорту 23 листопада 2007 року, нормативний термін експлуатації цистерн для перевезення сірчаної кислоти становить 18 років.
"Сірчана кислота належить до групи небезпечних вантажів (клас 8 "корозійні (їдкі) речовини"), що обумовлює особливий режим її перевезення. Правила перевезення небезпечних вантажів регулюються Законом України «Про перевезення небезпечних вантажів» та «Правилами перевезення небезпечних вантажів». Перевозять сірчану кислоту в спеціалізованих залізничних цистернах. Згідно з зазначеними законами і правилами, допускається використання і експлуатація тільки технічно справних цистерн. Забороняється подавати під навантаження сірчаної кислоти цистерни без технічного огляду і документально підтвердженої технічної придатності до перевезення", - констатується в документах УПЕ.