Державне підприємство "Антонов" планує за п'ять років зробити до 10 літаків.
Про це в інтерв'ю LIGA.net сказав президент підприємства Олександр Донець.
"У найближчі п'ять років, за сприятливого сценарію, розраховуємо випустити мінімум 5-8 машин, в ідеалі - 10. Мій пріоритет - Ан-178, тому що саме рамповими літаками завжди славився Антонов. А після нього будемо запускати 158-у машину", - сказав Донець, який був призначений на посаду наприкінці травня.
Зараз у підприємства є тільки один твердий контракт - на поставку 10 Ан-178 в Азербайджан. "Є ще низка контрактів, але вони не були профінансовані, тому я їх не вважаю чинними", - сказав Донець.
За його словами, в цей час запуск серійного виробництва є "завданням номер один" для "Антонова".
Зараз у складальному цеху ДП "Антонов" стоїть лінійка Ан-158 на різному етапі готовності.
"158-ма машина сертифікована, експлуатується, але з російськими комплектуючими і матеріалами. Їх потрібно замінити, провести з новим обладнанням цикл не тільки стендових випробувань, але і льотних. Це доволі великий обсяг - близько 35% від загальної кількості випробувальних робіт, які проводяться на абсолютно новій, створеній з нуля машині", - сказав Донець. Нова комплектація літака сформована на 80%, а щодо решти 20%, які потребують заміни компонентів, тривають переговори.
На думку президента "Антонова", перший серійний Ан-158 повинен бути зібраний в 2019 році. Загалом потужності підприємства дозволяють випускати від шести до восьми машин Ан-158 на рік.
Ан-178 має високу схожість конструкції. "Залежно від наявності замовлень, стане зрозуміло, який з літаків у новій комплектації - Ан-158 або Ан-178 - першим пройде програму випробувань", - зазначив керівник "Антонова".
Нагадаємо, влітку 2017 концерн "Укроборонпром" заявляв, що маркетинговий план держпідприємства "Антонов" передбачає випуск щонайменше 70 літаків у найближчі п'ять років, хоча за період з 2009-го по 2016 рік завод випустив лише 16 серійних літаків (шість Ан-32, три Ан-148 і шість Ан-158).