Верховна Рада повернула на доопрацювання в профільний комітет два законопроекти «Про внутрішній водний транспорт», які істотно відрізняються один від одного. Голосів не вистачило і законопроекту №2475а, який просуває Мінінфраструктури, і №2475а-3, основним автором якого є нардеп Андрій Вадатурський.
Перший набрав 216 голосів, другий підтримали лише 159 депутатів. Як зазначає експерт В'ячеслав Коновалов у своїй статті виданню «Цензор», відсутність галузевого закону заважає розвитку компаній, зацікавлених у вантажних річкових перевезеннях («Укррічфлот», «Бунге Україна», Cargill і т.д.). Але виграє зернотрейдер «Нібулон», який має практично монопольне становище в каботажних перевезеннях. Співвласник «Нібулона» Андрій Вадатурський ішов у парламент заради лобіювання інтересів цієї компанії. І першорядне завдання було - не допустити на українські річки судна під іноземним прапором, що передбачає законопроект №2475а. Стараннями «Нібулону», який має понад 70 одиниць флоту і річкові елеватори, минулого року з'явився альтернативний законопроект №2475а-3, який такого допуску до роботи в каботажі суден під іноземним прапором не передбачає, йдеться в статті.
Як зазначає «Цензор», за прагненням «Нібулону» провалити законопроект №2475а може стояти страх перед фінансовим крахом. «Нібулон» має перевагу - завдяки власному флоту він не витрачається на дорожчий фрахт суден під іноземним прапором. Річковий флот «Нібулону» може не витримати здорової конкуренції і низьких цін на перевезення. Ставши менш конкурентоспроможним, «Нібулон» ризикує не розплатитися за кредитами, які активно брав раніше, передусім у Європейському банку реконструкції та розвитку. «Інвестиції не дають належного позитивного ефекту. Наприклад, 2014 року виручка агрохолдингу становила $1,16 млрд, але звітний період «Нібулон» закінчив зі збитками в розмірі $243,7 млн. Своєю чергою 2015 року виручка скоротилася до $540 млн, при цьому збитки склали $92 млн.
На думку експертів, цілком логічно, що з такими фінансовими показниками компанія «Нібулон» не в змозі самостійно відповідати згідно із зобов'язаннями і змушена вдаватися до зовнішніх запозичень. Причиною збитковості найбільшого зернового експорту є реалізація економічно сумнівних великих проектів, які вимагали значного фінансування, про це писав «Капітал» ще в травні минулого року. На думку багатьох опитаних експертів, з кожним роком «Нібулон» усе більше нагадує величезну мильну бульбашку, яка продовжує функціонувати завдяки зовнішнім кредитам», - йдеться в публікації.
«ЗМІ підозрюють, що "Нібулон" надто загруз у кредитах і не збанкрутувати йому допомагають тільки чергові надходження від тих самих банкірів. Сам "Нібулон" запевняв, що погашає кредити вчасно. Але свою фінансову звітність старанно приховує. Чи не тому, що цифри покажуть реальні загрози для компанії?» - зазначає експерт.