Відсутність інвестицій з боку "Укрзалізниці" в модернізацію й оновлення локомотивної тяги загрожує зірвати експорт нового врожаю зернових. Про це заявив генеральний директор Асоціації "Український клуб аграрного бізнесу" Тарас Висоцький, пише "Цензор.net".
За його словами, ситуація з локомотивами і рухомим складом "Укрзалізниці" залишається плачевною.
"Усі ті питання, які порушували восени і взимку, не вирішені. І якщо їх не вирішити впродовж трьох-чотирьох місяців, ми отримаємо ті самі проблеми, що й минулого літа і восени - будуть зриви поставок, штрафи. На жаль, нічого не зроблено, щоб новий маркетинговий рік пройшов краще, ніж поточний. Суттєвого прориву не відбулося. Проблема відчувається менш гостро тільки тому, що зараз не сезон і основні піки вже пройдено. Не можна сказати, що проблему системно вирішували. Ті самі проблеми залишаються з тягою, рухомим складом - часто немає фізичної можливості завезти вагони для завантаження або забрати з навантаження, проблеми безпосередньо з кількістю вагонів", - зазначив Тарас Висоцький.
Він наглосив, що зараз вирішити проблему дефіциту вагонного парку вантажовідправники намагаються самостійно.
"Аграрії вже не чекають, тому що розуміють, що на державу сподіватися не варто. Аграрії самі в міру можливості доволі активно закуповують вагони-зерновози зі своїх власних ресурсів. Але основний ризик полягає в тому, що, на жаль, інвестиції "Укрзалізниці" в тягу мінімальні, їх майже немає. І може виникнути ситуація, що зерновози будуть, але їх не буде чим возити", - зазначив Тарас Висоцький.
За словами голови об'єднання "Укрметалургпром" Олександра Каленкова, критичний стан, в якому зараз опинилися локомотиви "Укрзалізниці", може призвести до зупинки залізничних вантажоперевезень для багатьох галузей.
"На сьогодні зношення локомотивів становить понад 90%, і "Укрзалізниця" в них майже не інвестує. Виходить, що локомотиви більше стоять на ремонті, ніж працюють. Дефіцит і зношеність тяги на сьогодні є тією проблемою, яка вже в найближчому майбутньому може коштувати всім нам дуже дорого. Адже при тому підході, який демонструє "Укрзалізниця", ситуація буде тільки погіршуватися. Жалюгідний стан тяги - це проблема, яка вимагає негайних заходів", - заявив Олександр Каленков.
За його словами, в умовах обмежених фінансових ресурсів "Укрзалізниці" потрібно збільшити інвестиції в локомотивну тягу, а не розпорошувати кошти на придбання вагонів.
""Укрзалізниця" повинна зосередитися на інвестиціях у тягу, в локомотиви. Вагони ми можемо купити самі, щоб, врешті-решт, убезпечити себе від ризику залишитися без рухомого складу. Бізнес постарається забезпечити себе вагонами, які ми чесно закупимо в українських виробників. Зрештою, хто, як не вантажовідправники, знають, скільки і яких вагонів їм потрібно. А з боку УЗ було б добре, правильно, надати тим вантажовідправникам, хто експлуатує власні вагони, якісь пільги чи знижки", - зазначив Олександр Каленков.
Як повідомляли, нездатність "Укрзалізниці" транспортувати сировину для металургів у 2016 році призвела до того, що меткомбінати України випустили на 5 млн тонн сталі менше за план, у результаті чого державний бюджет втратив 50 млрд грн. Аграрії через проблеми з логістикою, зумовлені постійними перебоями з локомотивною тягою і дефіцитом вагонів-зерновозів, торік втратили 20 млрд грн.