Українські металурги у 2-му півріччі 2016 року не змогли виплавити близько 3 млн тонн сталі через незадовільну роботу ПАТ «Укрзалізниця», повідомив президент Об'єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков, пише РБК.
«У 2-му півріччі операційна робота УЗ була найгіршою за останні роки. ГМК України недовиплавив близько 3 млн т сталі, а держава недоотримала мільярдів податкових надходжень і мільйонів доларів валютної виручки», - сказав менеджер.
При цьому фахівець зазначив, що структура собівартості залізничного тарифу УЗ залишається непрозорою. «Нам кажуть, що ставки низькі, а в презентаціях для європейських інвесторів вказується рентабельність вантажоперевезень на рівні 35-50%. Тож використовуючи монопольне становище, залізниця субсидує пасажирські перевезення», - підкреслив Каленков.
Як вважає економіст IMF Group Михайло Кухар, труднощі у вітчизняних сталеварів триватимуть і далі, якщо УЗ не почне закуповувати великі кількості вагонів.
«Закупівлі великих партій вагонів у вітчизняних виробників дозволили б Україні не скорочувати свій експорт через транспортні проблеми. Адже неприпустимо, що в період кризи і війни ми втрачаємо по 2, 5, 10 відсотків експорту в базових галузях через те, що просто не можемо вивезти цю продукцію з країни», - сказав експерт.