ЦК профспілки працівників металургійної і гірничодобувної промисловості України (ПМГУ) стурбований ситуацією в гірничо-металургійному комплексі (ГМК) країни через проблеми з перевезеннями вантажів залізницею і просить колег і уряд сприяти нормалізації ситуації.
Відповідний лист, копія якого є в розпорядженні агентства "Інтерфакс-Україна", голова ЦК ПМГУ Сергій Комишов і голова Федерації металургів України (ФМУ) Сергій Біленький надіслали віце-прем'єрові країни Володимиру Кістіону, копії - голові Ради Федерації роботодавців України, виконавчому віце-президенту Конфедерації роботодавців України та голові Федерації профспілок України.
При цьому автори звернення вказують, що підприємства ГМК за підсумками 2015 року забезпечили $8,2 млрд валютних надходжень, понад 20 млрд грн податкових відрахувань до бюджетів усіх рівнів і дають гідну роботу близько 250 тис. працівників, які тільки безпосередньо задіяні в галузі.
Однак через одночасну дію цілої низки негативних факторів - украй несприятлива цінова кон'юнктура на зовнішніх ринках збуту, скорочення внутрішнього ринку металоспоживання, обмеження в сировинних ресурсах і логістичні проблеми через анексію Криму разом з військовими діями на Донбасі, а також недоступність зовнішнього фінансування - в цей час ГМК переживає найгірші часи за останні 15 років. Тільки протягом 2015 року експортні ціни на основну продукцію вітчизняної металургії знизилися в середньому на 40%.
"Галузь виявилася, без жодного перебільшення, на межі виживання і вже декілька років поспіль генерує багатомільярдні збитки", - констатують у листі і додають, що керівники та трудові колективи підприємств докладають максимум зусиль, щоб зберегти конкурентоспроможність галузі, її трудовий і виробничий потенціал і не допустити подальшого стрімкого скорочення виробництва, досягнутого рівня оплати праці й інших соціальних гарантій.
Ситуацію погіршують проблеми з перевезенням сировини і продукції.
"У держмонополії, яка забезпечує понад 80% транспортування вантажів у країні, не тільки відсутній необхідний для безперебійної роботи стратегічний запас дизельного палива, але і не вистачає менеджерських компетенцій, щоб налагодити своєчасну закупівлю палива для поточних потреб. Вантажовідправники відчувають гострий дефіцит рухомого складу, проблема близька до транспортного колапсу і загрожує економічній безпеці держави загалом", - йдеться в листі галузевої профспілки.
При цьому металурги і гірники України змушені зменшувати обсяги виробництва, консервувати виробничі потужності та рівень зарплат у галузі, скорочувати обсяги закупівель товарів і послуг на внутрішньому ринку.
"На сьогодні вже назріла критична необхідність у формулюванні та реалізації виваженої довгострокової промислової політики, яка визначила би загальнодержавний підхід щодо розвитку окремих галузей, унаслідок їх ролі в економіці України, потенціал до збільшення обсягів виробництва, соціальних стандартів, створення передумов для зростання в суміжних галузях, вплив на ринок праці та життєдіяльності окремих регіонів і місцевих громад", - зазначено в зверненні.
ЦК ПМГУ і ФМУ просять уряд втрутитися "з метою негайного виправлення критичної ситуації щодо забезпечення рухомим складом підприємств ГМК".
Як повідомляли, великі галузеві асоціації та об'єднання промислових і аграрних підприємств виступили з різкою критикою на адресу ПАТ "Укрзалізниця" через критичну ситуацію з вантажними перевезеннями внаслідок катастрофічної нестачі вагонів, тепловозів і дизельного палива, що змушує підприємства знижувати виробництво і веде до зриву контрактів і недоотримання валютної виручки.