Федерація металургів України і Профспілка металургів і гірників України просять уряд вирішити критичну ситуацію з перевезеннями "Укрзалізницею" вантажів гірничо-металургійного комплексу. Про це йдеться в листі керівників цих об'єднань до віце-прем'єр-міністра України Володимира Кістіона, пишуть "Українські новини".
Як сказано у зверненні, сьогодні надзвичайно загострилася проблема тривалого простою вагонів. У мережі українських залізниць зупинено рух близько 11 тисяч напіввагонів. Ситуація ускладнюється значним дефіцитом напіввагонів загалом.
Причини такої ситуації криються в постійному дефіциті рухомого складу, запасних частин і дизельного палива. З невідомих причин "Укрзалізниця" фактично не закуповує запчастин для ремонту зношених тепло- і електровозів. У держмонополіста також немає необхідного для безперебійної роботи стратегічного запасу дизельного палива і не вистачає менеджерських компетенцій, щоб налагодити своєчасну закупівлю палива для поточних потреб, констатують автори звернення.
"Вантажовідправники відчувають гострий дефіцит рухомого складу, проблема близька до транспортного колапсу і загрожує економічній безпеці держави в цілому", - йдеться в листі.
Зокрема, з кінця серпня 2016 року вантажоперевезення продукції гірничо-металургійного комплексу (ГМК) впали на близько 10%, що спричиняє зниження виробництва сталі мінімум на 200 тис. тонн і скорочення валютних надходжень в країну на 70 млн дол. на місяць.
На думку об'єднань металургів, така ситуація призведе до подальшого скорочення виробництва сталі, зайнятості працівників галузі і валютних надходжень, які є вкрай важливими для підтримання курсу національної валюти. Металурги і гірники України змушені зменшувати обсяги виробництва, консервувати виробничі потужності і рівень зарплат у галузі, скорочувати обсяги закупівель товарів і послуг на внутрішньому ринку.
Автори звернення нагадують, що 2015 року ГМК приніс країні 8,2 млрд дол. валютних надходжень, понад 20 млрд грн податків у бюджети всіх рівнів, у галузі зайнято близько 250 тис. осіб.
При цьому бюджетотворча галузь переживає найгірші часи за останні 15 років. Порівняно з історичними максимумами ціни на металопродукцію впали в 3-4 рази, на залізорудну сировину - майже в 4,5 разу. Через низку негативних факторів галузь опинилася на межі виживання і вже кілька років поспіль генерує багатомільярдні збитки.
Металурги просять віце-прем'єр-міністра доручити керівництву Мінінфраструктури і "Укрзалізниці" вжити заходів для негайного виправлення критичної ситуації із забезпеченням рухомим складом підприємств ГМК.
Вимогу об'єднань металургів і працівників галузі підтримав голова Комітету Верховної Ради з питань промислової політики і підприємництва Віктор Галасюк. На його думку, коли питання із забезпеченням паливом ключових вантажовідправників країни не вирішує "Укрзалізниця" і це вже загрожує падінням промвиробництва, експорту та курсу гривні, вони стають проблемою парламенту й уряду, а не просто проблемою металургів чи транспортників.
"Металурги сьогодні посилають сигнал SOS парламенту й уряду через те, що "Укрзалізниця" не може забезпечити перевезення їхніх товарів. Сьогодні скорочено виплавку сталі на 10% через те, що "Укрзалізниця" не може заправити рухомий склад - не вистачає дизельного палива. Сьогодні вагони простоюють. І це проблема, яку необхідно вирішувати оперативно", - сказав він в ефірі програми "Події" на телеканалі "Україна".
Віктор Галасюк вважає, що забезпечити паливом залізницю - це не та проблема, яку неможливо вирішити у стислі терміни. "Тому ми звертаємося до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, до міністра інфраструктури Володимира Омеляна з вимогою невідкладно забезпечити металургів вагонами для перевезення їхньої продукції", - підкреслив голова парламентського комітету.