ГоловнаЕкономікаБізнес

Україна перевела під прапор Нової Зеландії два океанські риболовецькі траулери

Процес рефлагації провели на вимогу фрахтувальника

Україна перевела під прапор Нової Зеландії два океанські риболовецькі траулери
Фото: Макс Требухов

Україна перевела під прапор Нової Зеландії два державні риболовецькі траулери "Олексій Слободчиков" і "Професор Михайло Александров". Про це повідомив в інтерв'ю LB.ua голова Державного агентства рибного господарства Ярема Ковалів.

За його словами, український океанічний флот складається з 11 суден, які здійснюють промисел у Новій Зеландії, Намібії, Мавританії, Антарктиці, Чилі та Аргентині. Чотири з них мають державну форму власності й історично добували рибу в районі Нової Зеландії. Це "Олексій Слободчиков", "Професор Михайло Александров", "Капітан Русак" та "Іван Голубець".

"Фізично океанічний флот, який досі належить Україні, з моменту спорудження знаходився в районі Нової Зеландії, одне судно ["Капітан Русак"] здійснює діяльність у районі Мавританії [на північному заході Африки]. П'ять років тому для одного корабля було знайдено більш фінансово прибутковий район промислу у Мавританії. Там вони продовжують вилов риби. Самі державні підприємства не здійснюють вилов, оскільки кораблі передано у фрахт на початку 2000-х років. І взаємини держави з цими суднами - це тільки отримання щомісячної фрахтової ставки за використання цих суден", - розповів Ковалів.

У 2014 році після анексії Криму фрахтувальник деякий час далі платив за фрахт за рахунками, оперативно відкритими в РФ. До червня 2014 року він переказав 300 тисяч доларів.

Водночас кримські директори на прохання компанії погодилися здійснити рефлагацію суден, які ловлять рибу біля Нової Зеландії. Під час переговорів із фрахтувальниками про перереєстрацію траулерів у Чорноморськ (колишній Іллічівськ) Україні довелося погодитися завершити цей процес.

"Справа в тому, що ці судна від самого початку були "створені" під Нову Зеландію. Переганяти судна в Україну - немає економічного сенсу. Але щороку правила розподілу квот у всьому світі стають усе суворішими, Нова Зеландія - не виняток, з 2016 року отримувати там квоти на промисел має право тільки судно під прапором Нової Зеландії. Змінити прапор було необхідно, щоб мати можливість продовжувати промисел. При цьому рефлагація не означає зміну права власності на судно - держава-власник не змінилася, судновласник не змінився. Однак, рефлагація - таке досить болюче питання для української рибної галузі. У нас дуже багато суден "пішло" за схемою - змінили прапор і забрали за законами іншої країни. На щастя, Нова Зеландія - це країна, де законодавство дозволяє підприємцям бути захищеними", - заявив Ковалів.

Рефлагація торкнулася тільки "Олексія Слободчикова" і "Професора Михайла Александрова". У траулера "Іван Голубець" дозвіл на видобуток діє до червня 2016 року, він наразі залишається під українським прапором. "Капітан Русак", який здійснює діяльність у районі Мавританії, ходить під іншим прапором з 2011 року.

Ковалів запевнив, що фрахтувальник не пов'язаний із Росією, як у випадку з чорноморським рибальським судном "Таманський", яке компанія-оператор намагається вивести з держвласності.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram