Запропоноване Міністерством інфраструктури підвищення тарифів на вантажоперевезення залізницями неприпустимо в нинішніх економічних умовах. Це один із головних підсумків розширеного засідання правління Українського союзу промисловців і підприємців та Антикризової ради громадських організацій України, пише "Корреспондент".
"Ми проти підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення. Це непрофесійна, несвоєчасна, авантюрна і небезпечна затія", - заявив президент УСПП Анатолій Кінах.
За його словами, українська економіка знаходиться у стані системної кризи. Не припиняється падіння виробництва у базових секторах економіки, не поліпшуються загальні умови ведення бізнесу, через високу облікову ставку Нацбанку, як і раніше, недосяжні кредити. Бізнес втрачає ринки збуту через різке скорочення торгово-економічного співробітництва з країнами колишнього Радянського Союзу і неадаптованість до умов вільної торгівлі.
"Підвищення тарифів тільки поглибить кризові явища, і бюджет втратить набагато більше, ніж отримає", - вважає колишній міністр економіки. Кінах порадив "Укрзалізниці" використовувати внутрішні ресурси, переглянути умови експлуатації рухомого складу і вжити заходів для підвищення ефективності менеджменту та ліквідації корупційних схем.
Різкий стрибок тарифів спровокує подорожчання і без того недешевого житла, попереджає президент Будівельної палати України Петро Шилюк. "У 2015 році квартири в новобудовах подорожчали на третину. Держава вже майже не будує соціальне житло, практично зупинено програму молодіжного кредитування. І в цьому є частина провини залізничників, які, користуючись монопольним становищем, у лютому підняли тарифи на вантажоперевезення", - нагадав Шилюк.
З позицією промисловців солідарний також народний депутат, голова Ради підприємців при Кабінеті Міністрів Леонід Козаченко. "В умовах загальної стагнації реального сектору економіки прогнози щодо збільшення обсягів перевезень залізничним транспортом та зростання надходжень до бюджету від цього виду діяльності не є реальними", - вважає він.
Народний депутат також звернув увагу на той факт, що уряд сьогодні дуже слабо підтримує національного виробника. "Від підвищення тарифу постраждають аграрії, які більшу частину своєї продукції перевозять залізничним транспортом. Однак залізничники навіть не обговорюють свої наміри з виробниками сільгосппродукції", - резюмував Козаченко.
Нагадаємо, у 2016 році Міністерство інфраструктури має намір підвищити тарифи на залізничні вантажоперевезення загалом на 32%. Галузеві асоціації гірників, металургів, хіміків заявили, що в умовах зниження цін на основну продукцію українських виробників різке зростання тарифів на перевезення зупинить діяльність багатьох підприємств.
У 2016 році тарифи "Укрзалізниці" на перевезення вантажів планується знову підняти в середньому на 30%: згідно з проектом наказу Мінінфраструктури, тарифи мають підвищити з 1 січня і з 1 липня на 15% щоразу.