Запуск швидкісних потягів супроводжувався великою кількістю неточних матеріалів в ЗМІ, що викликали негативну реакцію у потенційних пасажирів.
Про це пише портал "Транспортний бізнес України" у статті "Українські експреси": міфи та реальність".
Як пише видання, ЗМІ наводять некоректні порівняння цін на "Українські експреси" й іноземні потяги, звинувачуючи вітчизняних залізничників у завищенні вартості квитків.
"Високошвидкісний поїзд TGV (до 350 км/год.) відстань між Парижем і Марселем (аналогічне маршруту Київ - Донецьк) долає за 3,5 години, а вартість проїзду становить 100 євро в один бік і 150 євро в обидва кінці. Російські швидкісні потяги "Сапсан" (до 250 км/год.) їдуть із Москви в Санкт-Петербург (650 км) 3 год. 50 хв., а вартість квитка у другому класі становить в еквіваленті 650-720 грн", - йдеться в статті.
"За рівнем комфорту порівняно з "Українським експресом" польські Intercity Express курсують із маршрутною швидкістю понад 100 км/год., а проїзд у вагоні другого класу на відстань, аналогічну з Києва до Харкова (500 км) коштує в еквіваленті 265 грн., у першому класі - 362 грн. Однак ці потяги вже доволі старі, і в найближчі роки польські залізничники будуть змушені шукати їм заміну", - пише видання.
За підрахунками інтернет-видання, витрати на повернення кредиту корейського Ексімбанку з власних коштів "Укрзалізниці" становлять близько $ 2,6 млн на рік на кожний поїзд (плюс відсотки в розмірі 4,8% річних). Експлуатаційні витрати (2 рейси на день або 730 рейсів на рік за собівартості рейсу в близько 50 тис. грн) становитимуть близько $ 4,7 млн.
"За умови заповнюваності потяга на 70% для виходу "в нуль" за кредитом і поточних витрат мінімальна ціна квитка повинна становити не менш ніж 215 грн., а за розрахункової заповнюваності на 50% - 280 грн. Нині базова (в понеділок, вівторок і середу) вартість квитка у вагоні другого класу визначена в 273 грн., у першому класі - 403 грн. У четвер і суботу тариф на 10% нижчий, у п'ятницю та неділю - на 10% вищий", - нагадує видання.