Про це заявила експерт Київського інституту проблем управління ім. Горшеніна Марина Ткаченко в рамках експертного опитування "Швидкісні експреси "Hyundai"- перший тиждень на рейсі".
"Складно сказати, чому саме ця тема викликала настільки сильну хвилю критики. Враховуючи, що деякі перегини, пов'язані зі скасуванням нічних поїздів на популярних напрямках,"Укрзалізниця" вже почала ліквідовувати, а кампанія проти ініціативи Колеснікова розвивати швидкісний залізничний рух, як і раніше, триває, можна припустити, що рішення Міністерства інфраструктури про стратегічну співпрацю з південнокорейською корпорацією викликає невдоволення в інших гравців ринку вагонобудування", - заявила М. Ткаченко.
Експерт вважає, що співпрацю українського уряду і корпорації Hyundai не слід розглядати як одноразове приватне замовлення.
"Судячи з планів і заяв чиновників Міністерства інфраструктури й українського уряду, південнокорейський концерн - не просто ситуативний підрядник, а повноцінний стратегічний партнер України в питанні модернізації системи залізничних пасажирських перевезень. План спільної роботи України та корейського виробника включає й особливі умови кредитування, і розміщення виробництва на території нашої країни, і величезний контракт на закупівлю нових потягів. Тож тема "Хюндай" на українських залізницях виходить далеко за рамки теми Євро-2012, а отже, на ринку існують гравці, які можуть бути зацікавлені в дискредитації як самої південнокорейської продукції, так і в зриві довгострокових контрактів між концерном Hyundai й Україною в особі Міністерства інфраструктури. Вже надто багато останнім часом підливають масла в цей вогонь", - вважає експерт Інституту Горшеніна.
Коментуючи тезу про те, що на адресу українських чиновників звучить дуже багато звинувачень щодо практики "відкатів" у рамках підготовки до Євро-2012 і, зокрема, в рамках закупівлі швидкісних експресів Hyundai, експерт зазначила:
"Я дуже сумніваюся, що в контрактах такого високого рівня це можливо. Просто потрібно дуже добре розуміти, що таке корпорація Hyundai. Південнокорейський концерн сьогодні - це відкрита компанія, яка працює на глобальному ринку, для якої репутаційні ризики - це не порожній звук і не красиве словосполучення, а реальна загроза втратити десятки вигідних контрактів в Австралії, Північній Америці, Західній Європі та розвинених країнах Азії, а також втратити довіру інвесторів. До того ж, рішення про вибір саме цього південнокорейського партнера, якщо мені не зраджує пам'ять, було прийнято до приходу до влади нинішньої команди - ще за уряду Юлії Тимошенко".
"Враховуючи специфіку нашої країни, значно більше побоювань із погляду всіх можливих форм корупції викликала б співпраця українського уряду з вітчизняними вагонобудівними заводами, а також з іншими компаніями пострадянського простору. Або якщо б раптом Міністерство інфраструктури почало закуповувати потяги в маловідомої компанії з відверто завищеними цінами - це також викликало б запитання. Але ми сьогодні маємо дещо іншу картину. Як правило, робота з концернами світового рівня виключає корупційну складову", - підсумувала експерт.