ГлавнаяБлогиБлог Марини Бурмаки

Кияни вважають, що влада займається самопіаром, але обрали б Кличка знову

Чи існує різниця у тому, як свою діяльність позиціонує місцева влада і як її сприймають громадяни? Відповідь дає опитування киян, оприлюднене групою «Рейтинг». Воно відображає іміджеву складову Києва, рівень задоволеності мешканців діяльністю влади та її взаємостосунками з платниками податків.

Марина Бурмака Марина Бурмака , Політолог, громадський діяч, президент Українського Центру суспільного розвитку

Фото: Макс Требухов

Рівень задоволення киян роботою міської влади

Результати соціологічного дослідження показали, що лише 3% киян влаштовує діяльність депутатів Київради та чиновників міської адміністрації. Рекордно велика кількість невдоволених - 66%. Дещо більше киян, задоволених роботою мера Києва Віталія Кличка - 12%. Проте, понад половина (56%) – протилежної думки.

У 54% киян ставлення до Віталія Кличка погіршилося за час його перебування при владі. Та для владної команди є й хороша новина - якби найближчим часом у Києві відбулися вибори, чинний мер знову б переміг зі значним відривом від конкурентів, отримавши 21% голосів.

У першій десятці проблем, які на сьогодні найбільше турбують киян – зростання тарифів на комунальні послуги та їхня якість, корупція у міській владі, стан доріг у столиці, хаотичне паркування автомобілів і така ж невпорядкована забудова міста, благоустрій дворів, затори на дорогах, а також квартирні крадіжки та охорона громадського порядку.

Умови для бізнесу в Києві

Більшість опитуваних вважає, що правила, за якими працює бізнес, мають бути стабільними, і змінюватися якомога рідше. Майже половина киян (47%) переконані, що будь-які зміни мають ґрунтуватися на компромісі між владою та бізнесом.

Зокрема, важливе ставлення мешканців столиці до проблеми підприємництва у сфері зовнішньої реклами. Ця галузь безпосередньо пов’язана з іміджем міста, надходженнями до бюджету. Попри «розпіареність» у ЗМІ, з діяльністю влади щодо боротьби з рекламою згодні лише 4% опитаних. 57% вважають, що зміна Правил розміщення реклами – це не те завдання, яке влада може вважати пріоритетним.

На питання, які основні ризики скорочення зовнішньої реклами в Києві, 31% називає як наслідок скорочення робочих місць, 27% - зменшення відрахувань до міського бюджету, 13% - скорочення чи навіть закриття малого і середнього бізнесу, 7 % - погіршення інвестиційного клімату.

Загалом більшість (47 %) переконані, що у концепцію реформування зовнішньої реклами у місті має лягти компромісна позиція бізнесу і міської влади. Натомість у два рази менше вважають, що реформа має виходити виключно з позиції влади.

Такі дані свідчать про недовіру більшості міських жителів до влади. Очевидно, що такі думки будуть знаходити ще більше підтримки на фоні останнього корупційного скандалу із затриманим чиновником, що вимагав гроші за «збереження порушень».

Туристична привабливість Києва

Найвагомішими недоліками столиці кияни назвали низький рівень безпеки громадян, незручну транспортну інфраструктуру, несучасний вигляд міста і недоступність інформації про його туристичні переваги.

Цікаво, що у питанні оцінки туристичного потенціалу рекламу також не вважають загрозою. Безперечно, більшою втратою для Києва є легковажна пропозиція відкриття конкурсу «Євробачення» у стінах пам’ятки ЮНЕСКО. Як відомо, Софія Київська належить до категорії святинь, в яких проводити музичні шоу не гідно. Більше того, 54% киян вважають, що інфраструктура міста на сьогодні не готова до проведення заходів європейського рівня.

Сьогодні, якщо оцінювати пріоритети влади і ті проблеми, які визначають першочерговими самі жителі міста, помітний глибокий дисбаланс. Влада робить одне, а люди хочуть, щоб вона займалася іншим. У влади лишилося обмаль часу, щоб зосередити увагу на важливому і виправити становище.

Марина Бурмака Марина Бурмака , Політолог, громадський діяч, президент Українського Центру суспільного розвитку