Слідчий комітет Росії дозволив польським слідчим оглянути уламки літака президента Леха Качинського Ту-154М, який зазнав катастрофи під Смоленськом 10 квітня 2010 року.
Про це повідомляють на сайті Слідкому РФ.
"СК РФ продовжує розслідування кримінальної справи за фактом аварії під час заходу на посадку на аеродром Смоленськ (Північний) літака Ту-154М (б/н 101) ВПС Республіки Польща, в результаті якого загинули 8 членів екіпажу і 88 пасажирів, у тому числі президент Республіки Польща Лех Качинський", - ідеться в заяві.
Відзначено, що під час слідства від "компетентних органів Польщі" надійшов запит про проведення процесуальних дій на території Росії.
"Слідчим комітетом запит задоволено, і з 3 по 7 вересня 2018 року заплановано проведення в присутності польських представників додаткового огляду речових доказів - агрегатів, підвузлів і конструктивних елементів літака Ту-154М, що зберігаються в м. Смоленську. Огляд проводитимуть досвідчені слідчі центрального апарату відомства за участю співробітників Головного управління криміналістики із застосуванням усієї необхідної для фіксації його перебігу і результатів криміналістичної техніки. Результати проведених процесуальних дій буде передано польській стороні в установленому законодавством порядку", - заявили в Слідкомі РФ.
Нагадаємо, в результаті аварії ТУ-154 під час заходу на посадку на смоленський аеродром "Північний" загинули 96 осіб - президент Польщі Лех Качинський, екіпаж, а також члени офіційної делегації, що прямувала на заходи з нагоди 70-ї річниці Катинської трагедії.
У січні 2011 року Міжнародний авіаційний комітет (МАК) оприлюднив доповідь про розслідування авіакатастрофи, згідно з якою відповідальність за трагедію було покладено на пілотів, які відмовилися від пропозиції піти на запасний аеродром, незважаючи на несприятливі погодні умови. Непрямою причиною катастрофи було названо недостатньо кваліфіковану підготовку борту та екіпажу.
Комісія під керівництвом колишнього міністра оборони Польщі Антоні Мацеревича спростувала версію про те, що причиною падіння Ту-154 були дії пілотів. Відповідно до представленої в Сеймі доповіді, приблизно на висоті 900 метрів в лівому крилі лайнера стався вибух. Перед порогом смуги відбулося кілька аварій, а потім - ще над землею - вибух у корпусі повітряного судна. Крім того, як було встановлено комісією, диспетчери в Смоленську послідовно давали польському екіпажу Ту-154 неправильні дані, необхідні для безпечного здійснення посадки. Комісія також виключила можливість, що під час заходу на посадку в кабіні пілотів перебував головнокомандувач ВПС Польщі генерал Анджей Бласік.
Антоні Мацеревич повідомив, що технічну доповідь, яка, за його словами, поки що не відображає офіційної позиції уряду Польщі, передано прокуратурі, яка за фактом авіакатастрофи 10 квітня 2010 року веде власне розслідування.
Російська сторона відмовляється повертати Польщі уламки літака й інші речові докази, пояснюючи це тим, що російське слідство ще не завершено.