Україна стала невід'ємною частиною німецької автомобільної промисловості.
Про це в ексклюзивному інтерв'ю LB.ua розповів посол України в ФРН Андрій Мельник.
«Уже сьогодні Україна є невід'ємною частиною німецького автопрому, який є хребтом економіки ФРН», - сказав Мельник.
За його словами, провідна баварська компанія «Леоні» прийняла рішення побудувати в найближчі місяці другий - після Стрия на Львівщині - завод кабельних систем для автомобілів у Коломиї.
Ще одна фірма - «Кромберг і Шуберт» - відкрила нову фабрику в Житомирі на тисячу місць, за рік розширять її до 2 тисяч (у них вже є підприємство в Луцьку на 6 тисяч робочих місць).
«Тобто виходить, що Україна тільки почала працювати в рамках зони вільної торгівлі, але ми вже зараз стали невід'ємною частиною глобалізованого виробничого процесу в рамках ЄС, без якої він вже не може працювати», сказав Мельник.
Крім того, за німецькою статистикою за перші півроку, з січня, ми маємо більш як 20% зростання товарообігу. «Це багато в чому обумовлено збільшенням німецького імпорту - понад 30%. Але є так само і зростання нашого експорту - 4,5%, тобто всього йдеться про 2,6 млрд. євро. І це тільки за півроку», сказав він.
При цьому за структурою експорту більш як третина прямо пов'язана з автопромом Німеччини. Так, більш як 60% українського експорту в ФРН вже не сировина, деревина, метал або хімія, а готова продукція: з неї майже 30% - автомобільна промисловість, а інші, по 15% - це легка (в основному одяг) і харчова промисловість, тобто готові продукти.
«І коли я розповідаю про це німцям, то у них буквально округлюються очі. Люблю приводити такий приклад: ось вулицею проїхав «Порше Кайен» - так ось, у ньому кабельна система зроблена на такому-то заводі в Україні, підігрів керма і сидіння - на іншому, а шкіряні сидіння - на фабриці в Закарпатті», - розповів посол.
Мельник пояснив, що Україна «поступово виграє жорстку світову конкуренцію» за рахунок дешевизни робочої сили (1,5-2 євро в годину); кордону з ЄС фактично більше не існує - тому час доставки з України в Німеччину займає максимум дві доби. «І тепер порівняйте час доставки з Китаю - не менш як 20 днів. А штрафи, щоб ви розуміли, якщо пізно надіслати деталь на завод «Порше» або «Фольксваген» - 300%. У день. Окрім того, в разі порушень термінів з вами більше ніхто не буде співпрацювати», - сказав дипломат.