У реформуванні держслужби найважливішими зараз є питання класифікації держслужбовців і залучення топ-керівників. Таку думку під час круглого столу в Інституті Горшеніна висловив Іван Хілобок, представник Офісу реформ Секретаріату Кабінету Міністрів.
"Класифікація робіт на держслужбі - питання номер один. Зараз у нас усі державні службовці. Але насправді вони всі займаються різним - хтось є проектувальником, хтось - фінансовим аналітиком, хтось займається кібербезпекою .... Перше завдання - визначити, ким є держслужбовці з точки зору робіт і компетенцій", - зазначив Хілобок.
За однакову роботу в різних установах ми повинні платити однаково, переконаний експерт. Цей принцип було введено на рівні концепції фахівців з питань реформ, додав він.
"Це ідеальна модель майбутньої державної служби, коли в нас чітко розписані вимоги, відповідальність і є встановлена уніфікована заробітна плата. Зараз кожен кандидат може зайти і подивитися, яка в нього буде фіксована зарплата на сайті Career.gov.ua і зрозуміти, цікаво це для нього чи ні", - пояснює Хілобок.
Однак, за словами експерта, диспропорція в зарплатах зберігається на рівні топ-керівників, порівнюючи з приватним сектором. Тому фахівці з питань реформ повинні зосередитися на розробці механізмів із залучення працівників на керівні посади в держслужбі.
"Мета державного управління - це не питання підвищення зарплат окремим працівникам, це питання якості урядових рішень і якості надання державних послуг, щоб кожен громадянин розумів, що він може отримати послугу від держави вчасно. А оскільки ключовим у державному управлінні є людський капітал, тому саме схеми оплати праці і стоять на шляху до реформи всієї системи загалом", - підсумував Хілобок.