Український модернізований вертоліт Мі-8МСБ з новим двигуном вітчизняної розробки встановив дев'ять світових рекордів.
Як зазначають експерти в матеріалі, опублікованому в газеті «Сегодня», це стало можливим завдяки успішній глибинній модернізації застарілих Мі-8Т. Відповідне виробництво налагодили на державному авіаремонтному підприємстві «Завод 410 ЦА».
Рекорди оновленій машині вдалося поставити за рахунок встановлення нового двигуна (йдеться про ТВ3-117ВМА-СБМ виробництва АТ «Мотор Січ»). Серед досягнень машини - абсолютний світовий рекорд максимальної висоти горизонтального польоту - 9150 м. Для порівняння, найвища вершина Землі Еверест нижча на на 300 м.
Модернізовані українські вертольоти можна експлуатувати при + 50С і на аеродромах 4300 м над рівнем моря.
«Жоден інший вертоліт у світі в таких умовах не злетить. Не випадково вертольотом цікавляться представники країн зі спекотним кліматом і високогірними районами, такі як Бангладеш, Індія, Перу», - наголосив заступник гендиректора - директор з маркетингу і зовнішньоекономічної діяльності ДП «Завод 410 ГА» Євген Титлянов.
Вертольоти, які виходять після модернізації Мі-8МСБ, за тактико-технічними характеристиками перевершують аналоги - російські Мі-17. У тому числі за такими характеристиками, як висота аеродрому і температура експлуатації.
У модернізованій бойовій машині зацікавлені і українські військові. Потреба українських збройних сил у таких вертольотах - близько 30 на рік. Модернізація замість закупівлі дозволить заощадити понад 1,5 млрд грн на рік.
Модернізовану машину вже експлуатують у Нацгвардії, і вона добре зарекомендувала себе. Як зазначив начальник управління авіації ГУ Національної гвардії України Віктор Сліпченко, ресурс служби такого вертольота продовжується більш ніж на 10 років. За його словами, в умовах бюджетних обмежень це єдиний спосіб відновити вітчизняні повітряні сили.