Спікер Верховної Ради Руслан Стефанчук вважає, що має бути більше підстав для позбавлення депутата повноважень, а в парламенті має існувати інститут відкликання парламентарів.
Про це він розповів в інтерв’ю "Українським новинам".
Стефанчук зазначив, що перелік підстав позбавлення мандатів прописаний у Конституції, однак під час війни його змінити не можна. Тому на тлі скандалів, що виникають навколо парламентарів, суспільство обурюється і реєструє відповідні петиції - про позбавлення повноважень.
"Всі повинні розуміти, що ми під час воєнного стану не можна змінювати Конституцію. Виключно Конституцією передбачено сім випадків, за яких народні депутати можуть бути позбавлені своїх повноважень. І всі ті позбавлення повноважень, які відбувалися взагалі, попри весь цей хайп, який був в суспільстві, ми намагалися проводити виключно у відповідності до цих самих пунктів Конституції", - розповів Стефанчук.
Він наголосив, що це робилося для того, щоб ніхто з тих, кого позбавили депутатського повноваження, не мав ані найменшого юридичного шансу спростувати це в судовому порядку.
"І навіть попри це, колишній депутат, але теперішній зрадник, Медведчук судиться сьогодні з Верховною Радою про те, що його незаконно позбавили депутатського мандату. Але як юрист... я абсолютно спокійний за перспективи цієї судової справи. Було би гірше, якби ми на цьому хайпі, революційній доцільності, не притримуючись вимог Конституції, зробили це рішення. Тоді б в нього були всі шанси виграти справу в суді. І це для мене є основою, тому що все, що ми робимо, потрібно співрозмірювати з Конституцією", - сказав голова парламенту.
Щодо підстав для позбавлення мандатів, Стефанчук зазначив, що Конституіця писалася давно, тому наразі таких підстав має бути більше.
"Одна з них, зокрема, - прогули. Тобто, якщо є прогул, і ти не виконуєш свої повноваження, це є підстава для того, щоб тебе позбавили повноважень. Друга підстава – кнопкодавство. Чи може бути цей перелік випадків розширений? Безперечно, може", - пояснив спікер Ради.
"І я думаю, що в контексті народовладдя ми повинні думати і про інститут відкликання народного депутата. Про те, як народ, який обрав депутата, має можливість відкликати його назад. Це абсолютно нормальна практика, яка існує в багатьох країнах світу", - додав Стефанчук.